ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> طراحی و توسعه وب >> پایگاه وردپرس >> آموزش وردپرس >> پک پیشنهادی سزار برای افزایش سرعت وردپرس قسمت اول

پک پیشنهادی سزار برای افزایش سرعت وردپرس قسمت اول

12345
پک پیشنهادی سزار برای افزایش سرعت وردپرس قسمت اولبازبینی توسط رضافرخی(مدیر ارشد) در 15-10-1391امتیاز: 5.0پک پیشنهادی سزار برای افزایش سرعت وردپرس قسمت اولبا سلام خدمت شما عزیزان وسروران عزیز.در آموزش امروز تصمیم داریم تا به طور کامل به بهینه سازی و افزایش سرعت سایت بپردازیم, مشکلی که خیلی ها با آن درگیر ...

با سلام خدمت شما عزیزان وسروران عزیز.در آموزش امروز تصمیم داریم تا به طور کامل به بهینه سازی و افزایش سرعت سایت بپردازیم, مشکلی که خیلی ها با آن درگیر هستند و تا حدودی اعصاب خورد کن شده است و بعضی اوقات آنقدر استفاده از منابع سرور توسط وردپرستان مصرف میشود که کار شما به ساسپند شدن می‌کشد !.

بخاطر سرعت پائین اینترنت و علاقه زیاد وب مستر های جهت استفاده از کد های css و java در سایت برای زیبایی و تنوع نمایش باید نسبت به بهینه سازی آن اقدام کنیم. در کنار این ما کدنویسی سایت را نیز داریم که کدنویسی خوب و تمییز کمک شایانی در لود سایت دارد.اگر برای شروع کار آماده اید لطفا یک لیوان چای داغ  قند پهلو برای خود بریزید و کنار دستتان باشد (حتما 🙂 ) .

jet-speed-3zar

خوب حالا می رویم سر انجام بهینه سازی سایت و تکنیک های موجود.لازم به ذکر است من کلیه مقالات دوستان چه انگلیسی و فارسی را خواندم و یک جمع بندی کلی کردم تا دوستان نتیجه خروجی خالص و کامل را در سایت خودشون داشته باشند.

هر صاحب سایتی باید بداند که سرعت لود صفحات وب سایتش چقدر است! اگر سرعت لود صفحات بسیار کم باشد مطمئنا کاربران زیادی را از دست خواهد داد چون که نتیجه عملکرد کلی سایت به لود سریع صفحات بستگی دارد و با سرعت لود کم ، کاربران به نوعی از سایت دلزده شده و دیگر به سایت رجوع نخواهند کرد!در شروع کار به معرفی یکسری سایت که بوسیله آن میتوانید سرعت سایت خود را در لود شدن قبل از اعمال تنظیمات بررسی نمائید (حتما تست کنید).

این آموزش از پنج قسمت تشکیل شده است. دیگر قسمت های مرتبط این پک افزایش سرعت :

قسمت اول افزایش سرعت وردپرس
قسمت دوم افزایش سرعت وردپرس
قسمت سوم افزایش سرعت وردپرس
قسمت چهارم افزایش سرعت وردپرس
قسمت پنجم افزایش سرعت وردپرس

معرفی 5 سرویس ارائه خدمات تست سرعت سایت شما :

1- Pingdom Tools

سایت Pingdom به رایگان به صاحبان سایت ها امکان دریافت اطلاعات و گزارشات خاص از عملکرد سرعت بارگذاری صفحات وب را می دهد. این سیستم اساسا یک سیستم مانیتورینگ است که به شکل آنلاین برای تست سرعت وب سایت ها در دسترس قرار گرفته است و آمار بسیار خوبی از عملکرد صفحات وب سایت ها را ارائه می کند.

Pingdom-Tools

2- Google Page Speed

این سرویس که توسط گوگل راه اندازی شده است ، سرعت لود و بارگذاری صفحات وب را بهبود بخشیده و با کمک این سرویس کاربران می توانند با سرعت بیشتری به سایت ها دسترسی پیدا کنند. این سرویس خوب و کاربردی از روش های مختلفی مانند جمع و جور کردن دستورات css ، کم کردن حجم تصاویر ، کش ها و … برای سرعت بخشیدن به لود صفحات استفاده می کند. علاوه بر این خدمات گوگل امکان بررسی و گزارشات عملکرد سرعت سایت را در اختیار مدیران سایت ها قرار می دهد.

Page-Speed-Online

3- OctaGate SiteTimer

این ابزار آنلاین هم به مدیران سایت ها برای تست سرعت صفحات وب و در نتیجه بهبود عملکرد سایت کمک بسیاری می کند.

OctaGate-SiteTimer

4- Website Speed Test

این سایت هم میانگین زمان بارگذاری و لود صفحات را با آمارگیری دقیق نمایش می دهد و زمان لود صفحات را از طریق آزمایش دستورا css و تصاویر و فرم ها و دستورات html و جاوا اسکریپت ها اعلام می کند.

Website-Speed-Test

5- GTmetrix

این سایت هم به کاربان خود در جهت بهبود عملکرد سایت کمک کرده و به شما پیشنهاد می کند که چه کار کنید تا کیفیت و عملکرد سایتتان بهتر شود.

GTmetrix

نکته :قبل از اینکه نکات ارائه شده در این مطلب را روی وردپرس‌تان اعمال کنید ،توصیه می‌شود یک نسخه پشتیبان از پایگاه داده و فایل‌های وردپرس‌تان تهیه نمائید.

QR: پک پیشنهادی سزار برای افزایش سرعت وردپرس قسمت اول
مرجع : سزار وردپرس
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=18448

دیدگاه‌های کاربران 24 نظر

  1. دستتون درد نکنه،واسه نکاتی که میگین…google page speed برام باز نشد…ولی pingdom tools رو تست کردم،خیلی سایت خوبیه برای تست سرعت…ممنون.

  2. سلام
    رضا جان من یه نظر دادم ولی متاسفانه همون موقع سایتت ساسپند شد !!
    میخواستم بدونم مثلا من یه عکس دارم و از اون میتونم تو ده تا مطلب متفاوت استفاده کنم ،بهتره که اون عکس رو با همون آدرس تو ده تا مطلب هم بذارم یا اینکه برای هر کدوم یه عکس مختلف بذارم ؟4نمیدونم منظورم رو کامل فهمیدی یانه ؟
    یاعلی (ع)

    • سلام
      برای هر پست خودتون یک عکس استفاده کنید.(آپلود نمائید.)
      من خودم لینک یک عکس را در این پک برای همه پست ها گذاشتم که نباید اینکارو میکردم.

    • دوست عزیزم که گویا مدیر سایت علویون هستید هر چند قبلا به اشتباه بودن گذاشتن یک عکس برای چند پست اشاره شده اما بیایم ببینیم چرا نباید از یه تصویر تکراری برای بیش از یک پست استفاده کرد. من با یه نگاه به تصاویر سایتتون بد ندیدم یه مقاله بنویسم که اکثر مواردش توی سایت شما رعایت نشده ضمنا جواب سئوال شما به صورت کامل در این مقاله اومده ولی لطفا با تصاویر قبلیتون کاری نداشته باشید تا 404 پیش نیاد سعی کنید از این به بعد مطالب و تصاویرتون طبق موارد زیر باشه
      وقتی ما یه پست داریم آماده می کنیم باید براش یک کلمه کلیدی انتخاب کنیم و این کلمه کلیدی باید به قدری خاص باشه که فقط واسه همون پست استفاده بشه به عنوان مثال من یک سایت دانلود دارم که توی یکی از پست هاش در مورد سیستم عامل اوبونتو میخوام توضیح بذارم و بعد یک لینک هم واسه دانلود کردنش قرار بدم حالا باید ببینم کاربر هدف من کیه؟ آیا افرادی که پارسی زبان هم نیستند وارد سایت من می شوند خوب وقتی این مشخص شد میایم کلمه کلیدی رو می نویسیم و میذاریم Ubuntu اینجوری از زبان های دیگه هم ورودی داریم به شرطی که سایتمون افزونه های مترجم داشته باشه ولی اگه هدفمون فقط پارسی زبان ها باشه میذاریم و دوست داریم فقط هموطنان خودمون تو هر جای دنیا بتونن از سایتمون استفاده کنند میذاریم “اوبونتو”
      ولی با فارسی گذاشتن چیزی که میشه انگلیسیشو قرار داد فقط آدرس رو طولانی و ناخوانا کردیم. (این بستگی به موضوع سایت هم داره و من دارم در مورد یه سایت دانلود میگم)
      حالا چرا کمال گرا نباشیم و نذاریم مثلا “Ubuntu v12.10 x86/x64”
      این به نظر حرفه ای تره ولی کاملا اشتباه است چون ما قراره این کلمه کلیدی رو جاهای دیگه هم استفاده کنیم و تازه کارمون باهاش شروع میشه و می دونید که قرار نیست فقط همین نسخه باشه و به محض اومدن نسخه جدید قراره اونو جایگزین کنیم
      خب من کلمه کلیدی رو گذاشتم Ubuntu و حالا بدون در نظر گرفتن عنوان پست باید این کلمه رو در قسمت های مختلف این پست استفاده کنم و اگه بدونید این کلمه چقدر مهمه دیگه به سادگی از کنارش رد نمیشید
      قسمت هایی که باید کلمه کلیدی در اونها باشه
      1. عنوان (عنوان اصلی و عنوان سئو باید یکی باشند و بهتره کلمه کلیدی در ابتدا باشه و عنوان کمتر از 40 کاراکتر نباشه) در تمام افزونه ها نیز عنوان اصلی با عنوان سئو یکی باشه
      2. آدرس صفحه: پیوند یکتا رو با عدد شروع کنید ولی این عدد تصادفی نیست و همون ID پست هست ولی چرا باید آی دی پست رو ابتدا بیاریم و چرا آوردن آی دی پست در انتها به اندازه ابتدا مفید نیست خوب اینا رو خیلی ها استفاده می کنند ولی دلیلشو نمیدونن پس ببینیم قضیه چیه: فرض کنید ما یه سایتی داریم که همه نوشته های اون با دانلود شروع میشه و از این بدتر تمام پست هامون چند تا کلمه ابتداییش یکی هستند و وقتی بعضی از ربات ها و اسپایدر ها میان پست ها رو چک کنند به خاطر شباهت پست ها سرور درگیر میشه و فکر نکنید که همه شون اینقدر هوشمند هستند که با داشتن یه آدرس سریع همون آدرس رو تشخیش میدن و با کمترین فشار به سرور بررسیش میکنن خوب اینجاست که ما میایم یه عدد به ابتدای پست ها اضافه میکنیم و این عدد، یه عدد منحصر به فرد توی اون سایته و اون عدد همون آی دی پست هست و ما با تعریف آی دی پست در پیوند یکتا به مرورگرها، ربات ها و اسپایدرها می فهمونیم که میتونن مستقیم یه آدرس رو تشخیص بدن و نیازی به مقایسه یا بررسی برای حصول اطمینان از آدرس درست نیست و به DB فشار نمیاد. خیلی جاها دیدم وب مسترها از یه متخصص سئو در مورد پیوند یکتا سئوال میپرسن و اکثرا جز اینکه دوستان عزیز رو سر در گم کنند کاری نمیکنند که مبادا این وب مستر عزیز یه موقع رتبه و بازدیدش بهتر نشه و از سایت اون فرد جلوتر بره. درسته پیوند یکتا چند تا گزینه بیشتر نیست ولی با این گزینه ها و ترکیبشون میشه خیلی کارا کرد خوب اول اینکه بدونید پیوندهای یکتا بسته به این که واسه چه سایتی استفاده میشه فرق داره و نباید پیوند یکتای هر جور سایتی رو یکی قرار داد و انتظار معجزه داشت ولی ما الان داریم برای یه سایت دانلود یا اطلاع رسانی میگم
      این عادت که هر چیز پیش فرضی خوب یا بده رو بذارید کنار، چون گاهی با پیشفرض ها پسرفت و گاهی پیشرفت میکنیم ولی این ما هستیم که تشخیش میدیم چی واسه سایتمون خوبه نمیخوام طولانی بشه واسه همین میرم سراغ یه گزینه دوست داشتنی به نام “ساختار دلخواه” خب کافیه آدرسشو مثل آدرس زیر وارد کنید:
      /%post_id%-%postname%.html
      فقط دقت کنید اگه از اول برای سایتتون اینو انتخاب نکنید کلی 404 براتون ایجاد میشه و باید با ابزار وبمستر آدرس های قدیمی رو حذفشون کنید و گاهی لازمه آدرس canonical یا همون “آدرس اینترنتی استاندارد” تمام پست ها رو یکی یکی و به صورت دستی وارد کنیم یا تغییر بدیم چون همونطور که میدونید وقتی ما برای سایت از یک CMS یا سیستم مدیریت محتوا استفاده میکنیم آدرس دسترسی به هر مطلب بیش از یکی هست و به اشتباه محتوا برای ربات ها، تکراری تشخیص داده میشه برای همین باید آدرس اصلی هر پست رو براش تعریف کنیم.
      هیچوقت پیوند یکتاتون رو براساس فقط یک اسم مثل نام نوشته انتخاب نکنید چرا که ممکنه به خاطر تعداد کم کاراکترهای اون اسم، خطای کوتاه بودن پیوند گرفته بشه یا به خاطر طولانی بودن اسم نامفهوم بشه
      مثلا من در یکی از سایت هام که مربوط به دانلود نرم افزار و بازی رایگان هست آدرس ها رو با آی دی به همراه کاراکتر “-” سپس کلمه download بعد از اون اسم نرم افزار و بازی به انگلیسی و در آخر کلمه html قرار دادم
      3. توضیحات که باید دقیقا قسمتی از پست باشه نه چیزی جدا و حداقل 120 و حداکثر 160 کاراکتر اما نگران نباشید تا 200 تا هم گوگل پشتیبانی میکنه و چیزی به جز این یعنی توضیحات بدردنخوره و سئوی ضعیفی داره
      4. کلمات کلیدی متا که باید نه تنها خود کلمه کلیدی در این قسمت باشه بلکه کلمات دیگه ای که داخلش استفاده میشه در متن اصلی باشه (افراط نکنید این در قسمت برچسب اومده و توضیحاتشون شبیه به هم هست)
      5. چکیده مطلب اینم دقیقا از متن اصلی باید باشه (حتی اگه قالبتون پشتیبانی نمیکنه بذارید خدا رو چه دیدی شاید قالبتون رو تغییر دادید یعنی میخواید دوباره به خاطرش چند هزار تا پست رو چکیده مطلب بذارید!!)
      6. متن اصلی حداقل 300 کلمه و کلمه کلیدی داخلش با H2 مشخص شده باشه همچنین کلمه کلیدی در متن اصلی باید در پاراگراف اول باشه و از اون بهتر اینکه اولین کلمه در پاراگراف اول قرار بگیره (علت: در جستجو کلمه ی ابتدایی زودتر سرچ میشه بالاتر قرار میگیره و اینجاست که با انتخاب کلمه کلیدی در اول و با یک فاصله از کلمات بعدی سرچ سریعتر صورت میگیره)
      6. نامک که مقدارشو از آدرس میگیره پس لطفا بعد از تایید آدرس اینو تغییر ندید
      7. برچسب که باید حداقل یکی اونم خود کلمه کلیدی باشه و گوگل گفته حداکثر تا 4 تا که مابقی باید از کلمات اصلی و مرتبط داخل متن باشه (که خودتون میدونید باید بولد بشه) حتی اگه بیشتر از 4 تا هم تعریف کنید مشکلی پیش نمیاد ولی نوع استفادش مهمه که اغلب عزیزان به اشتباه به کار میگیرند مثلا برای دانلود Ubuntu میان کلمات زیر رو به کار میبرند:
      دانلود Ubuntu, دانلود نسخه جدید Ubuntu,دانلود ورژن جدید Ubuntu, نسخه به روز Ubuntu
      و یا بدتر از این واسه یه سایت دانلود عنوان پست رو برچسب میذارند (واسه سایت هایی با موضوع تخصصی که پست هاشون تغییر نمیکنه خوبه)
      که اینا فقط زمانی به کار میاد که طرف جستجوشو با دقیقا همین کلمات استفاده کنه (در 90 درصد موارد اینطور نیست) در غیر این صورت بیشتر اوقات پایین تر از بقیه سایت ها قرار میگیرید و به نظر من Ubuntu بدون کلمات قبلی و بعدی باعث میشه برای خیلی چیزای مرتبط به Ubuntu موتورهای جستجو مخصوصا گوگل بازدید ارسال کنند.
      اگه هم قبل از ایجاد برچسب اونو با تنظیمات کامل خودتون ایجاد کنید که معلومه خیلی با حوصله و حرفه ای دارید عمل می کنید
      8. نام و آدرس تصاویر و فایل های چند رسانه ای در متن اصلی
      اینها رو متاسفانه بیشتر نویسنده ها رعایت نمیکنند. من برای عکس میگم که در این صورت برای آهنگ، فایل تصویری، فلش و چیزای دیگه هم به همین صورته.

      هیچوقت از یه عکس در پست هاتون استفاده نکنید و با کمی تغییر در آدرس جدیدی قرار بدین چون اولا قراره کلمه کلیدی اون پست داخل اسم عکس باشه ثانیا با این کار به هر بازدیدکننده، موتور جستجو و مرورگری میفهمونید این یه مطلب تکراری نیست و دلایل ریزتر دیگه

      وقتی یه عکسی داخل یه پست قرار میدید باید اسم اون عکس از کلمه کلیدی پست تشکیل شده باشه و چه بهتر که بازم ابتدای اسمش باشه و خیلی خوبه که بعد از انتخاب نام مناسب، تعریف Alt و توضیحات به درستی انجام بگیره و همچنین طول و عرض عکس مجددا در داخل نام عکس ذکر بشه. همچنین از کاراکتر فاصله (به خاطر تبدیل به یونیکد و نمایش با کاراکتر های دیگه و طولانی تر شدن نام و آدرس) و از کاراکتر “_” (به خاطر جداسازی کامل دو قسمت و به اشتباه انداختن مسیریاب ها) استفاده نکنید.
      عکس رو به خودش لینک بدید، و در صورتی که قبل از ادامه مطلب از یک تصویر استفاده می کنید به اختیار میتونید عکس رو به آدرس مطلب لینک بدید ولی مابقی تصاویر رو فقط به خودشون لینک بدید اسم درست تصویر باید چیزی شبیه به این باشه:
      Ubuntu-800×600.jpg
      اگه هم آدرس تصاویر یا لینک های دریافتی تون طولانیه توصیه میکنم به جای “-” از “نقطه” استفاده کنید تا ضمن کوتاه تر شدن آدرس، اتصال کلمات باقی بماند و از پرش به خط بعد در زمان نمایش نام یا تغییر نام جلوگیری به عمل آید.
      تصاویرتون هر چه بزرگتر بهتر (در گوگل بالاتر قرار میگیرند) اما بهینه هم شده باشه و تعداد تصاویر هر چه بیشتر بهتر اما افراط نکنید و هوای کاربرای عزیز که با سرعت پایین تر وارد میشن رو هم داشته باشید

      ***خیلی مهم***
      برای تنظیمات رسانه هم قسمت پرونده‌ها را ماهانه و سالانه سازماندهی کن رو حتما تیک بزنید چون شما که قرار نیست 1000 تا عکس رو تو یه پوشه بریزید و واسه یافتن یه عکس خاص توی هاستتون کلی وقت تلف کنید
      ببخشید من دستم گرم شه دیگه ول کن نمیشم و عذرخواهم اگه سرتونو به درد آوردم
      توضیحات بیشتر خواستید در خدمتم

  3. محمدصادق عليخاني

    باسلامی دوباره رضا جان
    ممنون از آموزش جامعت
    راستی
    قند پهلو چیه؟

    • سلام محمد جان.قربانت
      ببین عزیزم قند پهلو به یک مدل چایی گفته میشود که خیلی خوش رنگ است و داخل یک استکان کر باریک رنگی ریخته میشود.این استکان داخل یک نعلبکی قرار میگیرد که کنار این سفارش 2 حبه قند قرار میگیرد. 🙂

  4. محمدصادق عليخاني

    ممنون رضا جان.
    راستی پوسته‌ی نو مبارک
    پوسته‌ی جامعی هستش+زیبا
    «موفق باشیم»

  5. با سلام خدمت همه دوستان

    من یک سوال دارم، اگه یه عکس بخوایم توی پست استفاده کنیم ولی آدرس اون رو مثل زیر بزاریم:
    http://mysite.com/images/pic.jpg
    بهتره یا بدتره؟ حالا اگه بنا به هر دلیلی بخواهیم اینجوری آدرس عکس رو بدیم، اگه به جای فرمت فوق از آدرس زیر استفاده کنیم:
    images/pic.jpg
    آیا فرقی میکنه؟ یعنی فولدر تصویرها توی همون فولدر جاری هست و دیگه اسم دامین رو حذف کنیم.

    البته یک سوال دیگه هم دارم، در توضیحاتی که محمود خان دادند درباره پستهایی که با کلمات مشابه شروع میشن، فرمودند که آی-دی پست رو اول بزاریم، یعنی عنوان پست ها چیزی شبیه به اینها باشه:
    22دانلود نرم افزار…..
    87دانلود نرم افزار…….
    571دانلود نرم افزار..
    و الی آخر؟

    و آخرین سوال: من برای پستها برپسب گذاشتم ولی طوری تنظیم کردم که برای خلوت تر شدن صفحات، برچسبها نمایش داده نشوند! آیا اینطوری موتورهای جستجو بخصوص گوگل، برچسبها رو شناسایی می کنند یا مثل این است که اصلا برچسبی وجود نداره؟

    ببخشید طولانی شد!
    با سپاس

    • سلام
      آدرس را کامل بزارید بهتر است.
      بله در مورد آدرس دهی لینک مطالب بهتر است با عدد شروع بشود چیزی که ما داریم از آن بهره می بریم.
      برا نمایش برچسب هاتون یک صفحه جداگانه درست کنید اگر برای آنها جا کم دارید, و بدین وسیله مشکل برچسب هاتون هم برطرف میشود.ولی بهتر است از لحاظ تکنیکی برچسب را به تعداد کم و در انتهای هر مطلب بگزارید تا خواننده مطالب شما برای دسترسی بهتر به دیگر مطالب تحت این برچسب راحت باشد.
      برای درست کردن صفحه برای برچسب های خود به لین زیر مراجعه کنید :
      [php]
      https://www.3zar.ir/?p=12942
      [/php]

    • سلام آقا هادی
      در پست ها باید آدرس عکس کامل گذاشته بشه و بهتره به عکس اگه قبل از ادامه مطلب هست آدرس متن کامل و اگه بعد از ادامه مطلب هست آدرس خود عکس داده بشه اون در CSS و آدرسهای داخل کدهای قالب هست که باید کوتاه باشه تا حجم فایل کمی فشرده تر باشه و مهمتر اینکه کلمه کلیدی در نام عکستون حتما ذکر بشه و بعد از اون هم طول و عرض که وسطش یه x با حروف کوچیک انگلیسی، قرار داده بشه. کلمه pic اصلا کلمه مناسبی برای یک عکس نیست حتی اگه Picture هم باشه بازم بی معنیه.
      باید عکس ها و فایل های آپلودیتون ماهانه و سالانه سازماندهی بشه، و بعد از سازماندهی دیگه چیزی به اسم پوشه جاری معنی نداره.
      در افزونه جلالی هم سعی کنید اگه اسم ماه ها و سال های پوشه های آپلودتون انگلیسی بود تیک تبدیل تاریخ به ماه های فارسی رو نذارید چون ری دایرکت بیخودی مفید نیست.
      در اسم عکستون هم از _ آندرلاین و کاراکتر Space به هیچ وجه استفاده نکنید(اسپیس هم یک کاراکتر هست اما نامرئی هست که موقع استفاده در آدرس ها اونها رو بیخودی طولانی نشون میده) از نقطه هم فقط در صورتی در نام عکستون استفاده کنید که: کلمه کلیدی فقط یکی باشه و در صورت بیشتر بودن باید فقط از کاراکتر – استفاده کرد.
      عزیز عنوان پست نباید اینطور باشه این که گفتم آی دی اول باشه در پیوند یکتا هست نه در عنوان و اون کلمه “دانلود” فقط برای سایت های دانلود و به صورت انگلیسی باز هم در پیوند یکتا باشه.
      در سئو نباید چیزی که موتورهای جستجو می بینند با چیزی که کاربر میبینه تفاوت داشته باشه برای جلوگیری از زیاد شدن لینک های صفحات از برچسب ها می تونید در انتهای نوشته یکتا استفاده کنید بهتر اینه که 4 تا باشه اما اگه مطلبتون طولانی بود بیشتر هم مفیده اما برچسب ها باید از داخل خود متن باشه نه کلمه ای جدا.
      موتورهای جستجو مثل گوگل، بینگ، یاهو و اسک چه برچسب ها رو نشون بدید چه پنهان کنید متوجه اونها میشن اما امتیاز منفی برای تفاوت دید “کاربر” با “اسپایدر ها و ربات ها” میدن

  6. با سلام خدمت اقا رضا
    یه تشکر بابت سایت خوبتون
    من از یه قالب ریپ شده استفاده میکنم و میدونم که این کارم اشتباهه
    تا حالا فکر میکردم سرعت بارگذاری سایتم خیلی بده
    ولی تو این سایت ها که معرفی کردین به غیر از Google Page Speed بغیه هم چک کردن و سرعت بارگذاری را 5 ثانیه گفتد و عالی

    بهم امید دادین :))

  7. با سلام

    ابتدا از آقایان رضا و محمود واقعا تشکر میکنم بابت پاسخهای کاملی که دادید، فقط نوشتن و تایپ این همه مطلب خیلی زمان بره، واقعا ممنون

    ولی یکی دو سوال دیگه دارم هرچند ببخشید که به این موضوع مربوط نمیشه ولی جای دیگه پاسخ خوبی نگرفتم!

    1 – من دو سه تا وردپرس جداگانه در هاستم دارم اگه آدرس اونها رو بصورت ساب دامین بدم توی ایندکس موتورهای جستجو، بخصوص گوگل، به عنوان یک سایت جدا ایندکس میشه؟ مثلا آدرس
    sub1.site.com
    و آدرس
    site.com/sub1
    کدوم بهتره قرار بدم؟ اگه دو سه تا ساب دامین داشته باشم هر کدام یک سایت جدا در نظر گرفته میشه؟ مثلا آدرس
    sub1.site.com
    به عنوان جزئی از سایت site.com در نظر گرفته نمیشه؟

    2 – اگه من مثلا چهارتا وردپرس داشته باشم و روی هر کدام ده نفر آنلاین باشند و یا یک وردپرس باشد و چهل نفر آنلاین باشند تفاوتی در فشار روی سرور و سرعت و غیره دارد؟

    با سپاس فراوان

    • سلام هادی جان
      بصورت ساب دومین اعمال کنی بصورت یک سایت جدا معرفی میشود و با سایت اصلی دیگر در ارتباط نیست.
      تعداد دیتابیس سبب میشود تا تعداد درخواست چیزی شبیه در لود بالانسر پخش بشود و فشار کمتری بر روی سرور بیاید.
      شما میتوانید تمامی این اطلاعات بلاگ های خود را درصفحه اصلی خود اینکلود کنید.آموزش زیر به شما کمک میکند و برای شما بسیار کاربردی است :
      [php]
      https://www.3zar.ir/?p=20348
      [/php]

  8. سپاسگزارم آقا رضا بابت پاسختان

    پس در مورد چند وردپرس دقیقا متوجه نشدم، یعنی میفرمایید اگه چند تا وردپرس جداگانه باشه بهتره؟

  9. ضمن تشکر از شما

    بصورت زیرشاخه منظورتان چیزی شبیه زیر است؟

    site.com/sub/sub1
    site.com/sub/sub2

    یا با مورد زیر تفاوتی ندارد؟

    site.com/sub1
    site.com/sub2

    (یعنی متوجه نشدم که منظورتون اینه که ساب دامین نباشه یا شاخه های تو در تو باشه!)

    یک سوال دیگه هم داشتم، شرکتی که از آن هاست گرفتم، هاستم را ساسپند کرده بودند و علت را لود بالا ذکر کردند. البته من افزونه کش نصب نکردم، اگه افزونه کش نصب کنم روی لود سرور تاثیر قابل توجهی داره؟ و اگه آره ممنون میشم یک مورد مناسب معرفی کنید

    و یک مورد دیگه اینکه اگه تعداد افزونه ها زیاد باشه روی لود اثر زیادی داره؟ و اینکه افزونه های غیر فعال هم اثر دارند و اگه پاک بشن بهتره؟

    خیلی خیلی سپاسگزارم و ببخشید که اینقدر وقتتون رو میگیرم

    • سلام هادی جان
      منظور به این صورت است
      site.com/sub/sub1

      در لود بالا افزونه های غیر لازم را غیر فعال و پاک کنید و قالبی سبک انتخاب کنید.کش کردن اطلاعات کمک خوبی به شما در کم کردن فشار به سرور است.

  10. ضمن تشکر

    ببخشید که خیلی بحث رو طولانی میکنم

    متاسفانه قالب سنگینی دارم و چون خیلی تغییرات ایجاد کردم اگه بخوام یه قالب دیگه انتخاب کنم کلا سایتم یه شکل دیگه میشه و خیلی موارد ممکنه با قالبهای دیگه سازگار نباشه و خیلی کار ببره تا اصلا سایت رو راه بندازم

    یک افزونه کش مناسب و استاندارد میشه به من معرفی کنید؟

    و یک سوال دیگه اینکه اگه برخی توابع غیر لازم رو از فایلهای وردپرس پاک کنم به کم کردن لود کمک میکنه؟ مثلا فایل
    header.php
    توابع زیادی داره و من بیام اونها رو پاک کنم و در فایل فقط یک تصویر که برای هدر سایتم بکار میره قرار بدم و همینطور برای فایلهای دیگه مثل
    single.php , loop.php و….

    همینطور اگه خودتون موارد دیگه در این زمینه میدونید ممنون میشم بم بگید و راهنمایی کنید

    با سپاس

    • سلام هادی جان
      برای افزونه کش از مسیر زیر به همراه آموزشش استفاده کنید :
      [php]
      https://www.3zar.ir/?p=12726
      [/php]
      کم کردن کوئری ها و ریست کردن آنها کمک شایانی در سرعت دارد.چون تعداد بالای کوئری سبب زیاد شدن درخواست به mysql شده که این خود تاثیر گذار است که با برخی متد های استاندارد میشه بهینه نمود.

      شما اگر در هدر خود به جای کد php از لینک مستقیم استفاده کنید تعداد درخواست ها را کم میکنید.
      همچنین اگر در قالبتان از عکس زیاد استفاده میکنید از قابلیت sprite که کلیه عکس ها را در یک عکس گرد هم آورده و تعداد درخواست ها برای فراخوانی عکس ها را به یکی کاهش میدهید.

  11. ببخشید آقا رضا

    در ادامه صحبت قبل، مثلا قالب من
    widget area
    زیادی داره، اگه توابع فراخوانی آنهایی که لازم ندارم را از فایلها پاک کنم به کم شدن لود کمک میکنه؟

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.