ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> طراحی و توسعه وب >> پایگاه وردپرس >> آموزش وردپرس >> پک پیشنهادی سزار برای افزایش سرعت وردپرس قسمت سوم

پک پیشنهادی سزار برای افزایش سرعت وردپرس قسمت سوم

12345
پک پیشنهادی سزار برای افزایش سرعت وردپرس قسمت سومبازبینی توسط رضافرخی(مدیر ارشد) در 15-10-1391امتیاز: 5.0پک پیشنهادی سزار برای افزایش سرعت وردپرس قسمت سوماین آموزش از پنج قسمت تشکیل شده است. دیگر قسمت های مرتبط این پک افزایش سرعت : قسمت اول افزایش سرعت وردپرس قسمت دوم افزایش سرعت وردپرس قسمت سوم افزایش سرعت ...

jet-speed-3zar

این آموزش از پنج قسمت تشکیل شده است. دیگر قسمت های مرتبط این پک افزایش سرعت :

قسمت اول افزایش سرعت وردپرس
قسمت دوم افزایش سرعت وردپرس
قسمت سوم افزایش سرعت وردپرس
قسمت چهارم افزایش سرعت وردپرس
قسمت پنجم افزایش سرعت وردپرس

5- بازبینی مطالب (Post Revisions) را غیرفعال کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که کد زیر را در فایل wp-config.php قرار دهید:

[php]define(‘WP_POST_REVISIONS’, false);
[/php]

6-جداول اضافی را از پایگاه داده وردپرس پاک کنید.

وارد کنترل پنل هاست‌تان شوید و به بخش phpMyadmin بروید و پایگاه داده وردپرس‌تان را باز کنید.

شما جداول پایگاه داده وردپرس‌تان را در این قسمت می‌توانید مشاهده کنید. جداول پیش‌فرض وردپرس اینها هستند:

[php]wp_comments
wp_links
wp_options
wp_postmeta
wp_posts
wp_terms
wp_term_relationships
wp_term_taxonomy
wp_usermeta
wp_users
[/php]

اگر غیر از اینها جداول دیگری می‌بینید (چنان‌که افزونه‌های فعال‌تان از آنها استفاده نمی‌کنند) آنها را پاک کنید.

این جداول اضافی متعلق به افزونه‌هایی هستند که قبلاً آنها را نصب کرده و بعداً حذف‌شان کرده‌اید.

بعضی از افزونه‌ها جداول اضافی در پایگاه داده می‌سازند و وقتی که آن‌ها را غیرفعال یا حذف می‌کنید،

آن جداول همچنان در پایگاه داده باقی می‌مانند. هیچ نیازی به این جداول نیست، پس آن‌ها را حذف کنید.

6.1 : بهینه سازی دیتابیس

بانک اطلاعاتی یا دیتابیس ، یکی از مهم ترین بخش های یک سایت محسوب می شود که باید هر چه بیشتر در جهت بهینه کردن آن کوشا بود. برای بهینه سازی دیتابیس خود نیز می توانید از افزونه WP Optimizeاستفاده کنید تا جدول ها و در اصل Table های دیتابیس را بهینه و ایرادات آن را رفع کند و به اصطلاح Repair  نماید.


7- از افزونه W3 Total Cache و WP-Supercache‌ استفاده کنید.

شاید خیلی از شما از این افزونه استفاده می‌کنید، اما برای آنهایی که از این افزونه استفاده نمی‌کنند باید بدانند که این افزونه با ذخیره کردن صفحات استاتیکی وبلاگ‌تان و ارائه آن‌ها به مرورگر به طور زیادی باعث بالارفتن سرعت لود شدن وبلاگ‌تان برای خوانندگان می‌شود. این کار همچنین موجب پائین آمدن فشار روی هاست‌تان می‌گردد. همان طور که می دانید ، وقتی کاربران به سایتی مراجعه می کنند در واقع قالب سایت و تصاویر و کدهای آن سایت توسط مرورگرها ذخیره می شود تا در مراجعات بعدی سریعتر لود و بارگذاری شود. شما می توانید از این خاصیت در وردپرس خودتان استفاده کنید و با استفاده از دو افزونه محبوب و معروف ” WP Super Cache ” و ” W3 Total Cache” کش وردپرس رابه نوعی فعال نمایید تا هنگامی که کاربر در سایتتان وارد می شود در مراجعات بعدی سایتتان سریعتر لود شود.

8- حجم عکس های سایتتان کم کنید :

متاسفانه اغلب کاربران این اشتباه را می کنند و عکس های سایتشان را به حالت معمولی ذخیره می کنند.
می توانید عکس ها را مخصوص وب ذخیره کنید تا چندین کیلوبایت از حجم آنها کم شود ،این کار در افزایش سرعت سایت تاثیر خیلی زیادی دارد.
بعضی اوقات فقط با کمی بالا و پایین کردن سایه ها و شفافیت تصویر که به چشم انسان اصلآ دیده نمی شود حجم کاهش چشمگیری پیدا می کند.
در فتوشاپ برای ذخیره سازی برای وب می توانید از دکمه های Control+Alt+Shift+S استفاده کنید.

تصاویر و عکس های بکار رفته در قالب و پوسته سایت و هم در بین مطالب می تواند باعث کندی سرعت سایت وردپرسی شما شوند. بعضی از مدیران سایت ها هستند که تصاویر و عناصر گرافیکی سایت خود را بهینه نمی کنند و حتی در بین مطالب هم از تصاویر حجیم و بدون هیچ گونه بهینه سازی استفاده می کنند. اما شما این اشتباهات را تکرار نکنید و قبل از قرار دادن عکس ها در سایت خود ابتدا آنها را توسط برنامه های کمک حجم کننده مانند فتوشاپ بهینه و حجمشان را پایین آورده و با آسودگی خاطر در سایتتان استفاده کنید و البته باید به فرمت تصاویر هم دقت کنید و بیشتر از تصاویر JPG استفاده کنید.همچنین برای سایت خود یک اندازه معین را در پیش بگیرید و بر اساس آن اندازه ها تصاویر را پیدا کرده و تغییر بدهید.

شما می توانید از افزونه WP Smush.it نیز برای بهینه کردن تصاویر خود استفاده کنید. این افزونه به وردپرس این امکان را می دهد که اطلاعات اضافی که در پشت تصاویر مخفی می شوند را از بین برده و به نحوی کمکی برای کم حجم کردن تصاویر کرده اید.

9- برای عکس ها طول و ارتفاع تعیین کنید :

اگر تصویری با رزولوشن ۳۰۰۰×۲۰۰۰ پیکسل در سرور بارگزاری شده است، مدت زمان زیادی برای بارگزاری آن طول خواهد کشید. این مشکل با اینترنت دیزلی (!) دوچندان خواهد شد. همیشه به منظور اطمینان حاصل نمودن از اینکه هر تصویری بر روی سایت شما با بالاترین سرعت بارگزاری خواهد شد، سایز آنها را به اندازه صحیحی تغییر دهید.

یکی دیگر از خطاهای اساسی وبمسترهای بی تجربه، آپلود تصاویری است که اندازه شان بسیار بیشتر از اندازه مورد نیاز می باشد. بسیاری از صاحبان وبسایت ها که مستقیما تصاویر را از دوربین های دیجیتال خود آپلود می کنند از خود وردپرس برای کوچک کردن سایز تصاویر استفاده می کنند. متاسفانه وردپرس در این مورد جنریتور قدرتمندی ندارد.

با اپلیکیشن های رایگانی مانند Picnik و Image Optimizer ، دیگر بهانه ای برای عدم تغییر سایز تصاویر وجود ندارد. و مطمئن باشید که بازدیدکنندگان (و البته سرور) از شما متشکر خواهند بود.

10- جاوااسکریپت را در فوتر بارگزاری کنید

بیشتر کدنویس های حرفه ای، تمام فایل های جاوااسکریپت صفحه را در تگ هد (head) جایگذاری می کنند که این امری غیر ضروری است. این عمل روند بارگزاری صفحه را بسیار طولانی تر می کند. همه چیز را به غیر از منوی جاوااسکریپت می توان در فوتر سایت بارگزاری نمود. سعی کنید همیشه از این قانون ساده پیروی کنید. اگر شما نیز به این مساله فکر کرده اید که چگونه می توان محتوا را به بازدیدکنندگان با بالاترین سرعت منتقل نمود، می توانید از دو قانون زیر پیروی نمایید:

  • رساندن محتوا با بالاترین سرعت به بازدیدکنندگان
  • جلوگیری از نمایش محتوای بدون استایل در مرورگر (از سی اس اس استفاده نمایید.)

تفکری که در پس این قوانین وجود دارد بسیار ساده است: کاربران قبل از دیدن محتوا با آن ارتباط برقرار نخواهند کرد!

11 – کدهای سایت همیشه Valid باشند

در اینجا منظور XHTML معتبر است که هیچ باگ یا اروری ندهند و وقتی در سایت validator.w3.org چک میکنید، نتیجه سبز باشد!

12- استفاده از CDN

با استفاده از سرویس های رایگان و پولی CDN  می توانید افزایش سرعت بارگذاری و نمایش سایت خود را بهبود ببخشید. این سرویس به این صورت عمل می کند که اطلاعات سایتتان را که قابل دانلود شدن است را یک کپی گرفته و در سرورهای مختلفی که در سراسر جهان دارد ذخیره می کند. در این حالت است که وقتی کاربر به سایت شما مراجعه می نماید ، اطلاعات از نزدیک ترین سرور موجود نسبت به موقعیت کاربر به مرورگر فرستاده شده و تبادل اطلاعات به نوعی بهتر عمل خواهد کرد. البته یکی از معروفترین و بهترین این سرویس ها MAXCDNاست که به طور خوب و مناسبی باعث لود و بارگذاری و در نهایت بالا رفتن سرعت سایت وردپرسی تان می شود. کار با این سایت ها هم بسیار آسان است و با چند کلیک ساده قابل استفاده است.
کلودفلیر ، یک سرویس CDN رایگان است که به شما این امکان را میدهد ، وبسایت خود را به صورت کش شده برای بازدید کنندگان بفرستید و با توجه به مصافت آن‌ها از نزدیک ترین سرور ممکن برای بازدید کننده وبسایتتان ارسال نمایید. همچنین ، کلودفلیر ؛ قدرت مقابله با حملات را نیز دارد و میتواند وبسایت شما را کش کند.در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

13- استفاده از Gzip

وقتی که کاربر به سایت شما رجوع می کند ، اطلاعاتی بین مرورگر کاربر و سایت شما انتقال می یابد. با این کار در واقع حجم محتوای رد و بدل شده بین کاربر و سایت باعث شلوغی و ترافیک بالای دیتابیس می شود. البته تنظیمات Gzip روی برخی از سرورها به صورت پیش فرض فعال است و نیازی به کار خاصی نیست . البته در صورت غیرفعال بودن برای از بین بردن این دست مشکلات می توانید از افزونه های W3 Total Cache و WP Super Cache استفاده کنید و قابلیت Gzip را در آنها فعال کنید و بدون هیچ تنظیماتی این ویژگی برای وردپرس شما فعال می شود که با این کار سرعت سایت و لود صفحاتتان را بالاتر برده اید.

افزونه WordPress Gzip Compression یکی از قدرتمندترین افزونه های افزایش سرعت بارگذاری سایت می باشد که نحوه کار آن به این صورت می باشد که حجم هریک از فایل های سایت شما را به حداقل می رساند و روش کار با آن به این شکل است که بعد از دانلود و نصب آن فقط کافیست که آن را فعال کنید.

– شما می توانید به شکل کد و بدون افزونه از ترفند GZip در سایت خود استفاده کنید. فایل .htaccess در هاست خود را باز کنید و کد زیر را به انتهای آن اضافه نمایید :

[php]AddOutputFilterByType DEFLATE text/html text/xml text/css text/plain AddOutputFilterByType DEFLATE image/svg+xml application/xhtml+xml application/xml AddOutputFilterByType DEFLATE application/rdf+xml application/rss+xml application/atom+xml AddOutputFilterByType DEFLATE text/javascript application/javascript application/x-javascript AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-ttf application/x-font-otf AddOutputFilterByType DEFLATE font/truetype font/opentype
[/php]

14 – حذف ارور های ۴۰۴ پوسته

test-404

همانطور که در نمونه تصویر بالا مشاهده میکنید یک ارور ۴۰۴ موجود هدر قالب که به هیچ وجه در خود قالب مشکلی بوجود نمیاره باعث کاهش سرعت بارگذاری سایت و همچنین گرفتن نمره منفی از سوی سایت های بزرگ خواهد شد. این فقط یک مثال بود اگر بخواهم مثال های دیگری بزنم, میشه از تصاویر حذف شده و… اشاره کرد.

14.1 – اولین راه این است که خودتان تمامی فایل های پوسته را چک و مطمئن شوید که تمامی آدرس های موجود در آن درست بکار رفته اند.

14.2 – روش بعد جهت پی بردن به ارورهای ۴۰۴ پوسته استفاده از سایتهای چک کننده سرعت سایت مانند سایت gtmetrix است. جهت استفاه از این سایت تنها کافی است پس از ورود به سایت و وارد کردن آدرس سایت یا وبلاگ خود چند لحظه منتظر بمانید تا نتیجه نمایش داده شود. بعد از نمایش نتیجه از بخش Breakdown به تب سوم یا timeline بروید و جزیئات سایت را مانند تصویر بالا مشاهده کنید و به رفع ارورهای ۴۰۴ قالب سایت یا وبلاگ خود بپردازید.

15 – تبلیغات در سایت :

شاید شما تبلیغات نسبتا زیادی را در وبسایت خود قرار داده باشد خب این تبلیغات هم شکل سایت و سرعت بارگذاری سایت شما را خراب و کاهش میدهد. سعی کنید از تبلیغات زیاد در وبسایت خود جلوگیری کنید.

QR: پک پیشنهادی سزار برای افزایش سرعت وردپرس قسمت سوم
مرجع : سزار وردپرس
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=18450

دیدگاه‌های کاربران 15 نظر

  1. سلام
    می خواستم بدونم کد های زیر چه کاری انجام میدن

    define(‘WP_DEBUG’, true);
    define(‘WP_DEBUG_LOG’, true);
    define(‘WP_DEBUG_DISPLAY’, false);
    @ini_set(‘display_errors’,0);

    • سلام حامد جان
      این کدها برای نمایش خطا های ایجاد شده در وردپرس می باشد که با اضافه کردن و فعال کردن آن در wp-config.php قابل دسترسی است.

  2. سلام دوست عزیز ممنون از پاسخگویی عالیتون انصافا سریع جواب میدی
    من دوتا سوال داشتم
    اگه از w3 total cache استفاده کنیم و gzip رو فعال کنیم بازم نیازی به افزونه برای جی زیپ هست.
    دوم اینکه من چطور میتونم برا عکسای تبلیغاتی سایتم alt tag تعریف کنم چون تو سایتای تست اسپید همیشه این اخطارو میده که این عکسا alt tag و alt dimenssion نداره.
    ممنون

    • سلام
      با فعال کردن gzip دیگر به نصب افزونه جانبی یا کدهای htaccess ندارید.
      شما میتوانید از افزونه زیر بهره ببرید :
      [php]
      http://wordpress.org/plugins/seo-image/
      [/php]

  3. سلام یک سوال دارم نمیدونم این جا جاشه یا نه ولی اینجا میپرسم لطفا جواب بدید

    Robots Index؟

    Index
    Noindex

    Robots Follow؟

    Follow
    Nofollow

    به نظر شما در دو تا سوال بالا کدام یک از گزینه ها رو بزنم برای س‍‍ءو بهتره؟

  4. در داخل افزونه WP Super Cache یک قسمت هستن به نام CDN در توضیحات بالا قسمتی از توضیحات مربوط به CDN ی چیزای فهمیدم ازش خلاصه نه به طور کامل
    بگذیرم
    داخل این افزونه WP Super Cache , چی کار کنم CDN رو فعال کنم
    میتونید تصویر زیر رو ببینید و بگید دقیقا چی کار کنم

    http://up.dlsoftandroid.ir/up/dlsoftandroid/CND.PNG

    • سلام
      در بخش additional cname شما باید آدرس ساب دومین خود را که برای عمل cdn اختصاص دادید را وارد کنید.
      همانطور که در توضیحات هم بخوانید متوجه قضیه میشوید.

  5. تیکت های من مشکلی داشت که آن ها را بررسی نکردید؟

    • سلام
      نه دوست عزیز تعداد کامنت ها زیاد است و باید برای هرکدام پاسخی منطقی و صحیح داده شود.

  6. ببخشید کوکی های سایت رو پاک نکرده بودم فکر کردم تیکیت های بنده رو پاک کردید

  7. سلام رضا جان؛ ممنون از مطالب مفیدت
    راستی آواتارتم بد نی عوض کنی، این قدیمی شده 😉

  8. ایران مشاور

    سلام و ممنون بابت مطالب خوبتان.
    به نظر من راه ساده تری هم برای فعال سازی gzip است. من همه راه های گفته شده را امتحان کردم ولی آسان ترین و کاراترینش این راه است.
    وارد محیط مدیریت وردپرس شوید و آدرس زیر را بزنید:
    http://www.yoursite.com/wp-admin/options.php
    در صفحه options.php شما تمام تنظیمات وردپرس را خواهید دید. گزینه gzip compression را پیدا کنید و عدد مقابل آن را به ۱ تغییر دهید تا فعال شود.
    از سایت زیر هم میشه فعال بودنش را بررسی کرد
    http://www.gidnetwork.com/tools/gzip-test.php
    اینم سایت ما که با همین روش به راحتی فعال شد می تونید در همین سایت بالا تستش کنید.
    http://www.iran-moshaver ir
    موفق باشید.

  9. سلام آموزش این افزونه رو میخواستم  WP Optimize
    با تشکر

  10. سلام و خسته نبشید . من قبلا از یه افزونه ای استفاده میکردم که تصاویر رو از دو ساب دامنه لود میکرد و یعنی اینطوری a.domain/aks.jpg و b.domain/aks2.jpg . الان اون افزونه رو یادم نیس و خیلی دنبالش میگردم . میخواستم اگه دارید بهم معرفی کنید همراه با آموزش . خیلی ممنونم

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.