ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> طراحی و توسعه وب >> پایگاه وردپرس >> افزونه وردپرس >> آموزش تصویری و مولتی مدیا wordpress seo بهمراه فایل تنظیمات

آموزش تصویری و مولتی مدیا wordpress seo بهمراه فایل تنظیمات

12345
آموزش تصویری و مولتی مدیا wordpress seo بهمراه فایل تنظیماتبازبینی توسط رضافرخی(مدیر ارشد) در 16-06-1392امتیاز: 5.0آموزش تصویری و مولتی مدیا wordpress seo بهمراه فایل تنظیماتدر آموزش تصویری و مولتی مدیا wordpress seo قصد داریم تا شما را با پست و اختصاصی نمودن یک تنظیمات سئو یک مطلب آشنا نمائیم.این نگارش از تکنیک های سئو مرحله ...

در آموزش تصویری و مولتی مدیا wordpress seo قصد داریم تا شما را با پست و اختصاصی نمودن یک تنظیمات سئو یک مطلب آشنا نمائیم.این نگارش از تکنیک های سئو مرحله اول آن می باشد که نسخه ویدئو کلیپ آن توسط دوست خوبم رضا ریاحی مدیر سایت فان گراند آماده شده است.در این پکیج علاوه بر راهنمایی کار با این افزونه و توضیح امکانات آن ما فایل تنظیمات این افزونه را برایتان آماده نموده ایم تا از طریق بخش import & export افزونه نسبت به درون ریزی تنظیمات اقدام نمائید.

wordpress-seo-3zar-ir

دوستانی که از سیستم مدیریت محتوای قدرتمند وردپرس برای مدیریت سایت یا وبلاگ های خود استفاده می کنند حتماً با افزونه WordPress Seo By Yoast آشنایی دارند افزونه ای که در انتشار مطالب شما با سئوی بالا به منظور کسب رتبه های بالاتر در نتایج موتورهای جستجو از جمله گوگل به شما کمک می کند.بسیاری از مدیران سایت ها در انتشار مطلب با سئوی خوب به کمک این افزونه عاجزند و همواره آیکن وضعیت سئوی مطلب آن ها قرمز یا زرد رنگ بوده یعنی سئوی آنها بد یا ضعیف می باشد. امروز مهمترین نکات کلیدی این افزونه را به منظور  دستیابی به یک وضعیت سئوی خوب برای مطلب خود و کسب آیکن سبز افزونه WordPress Seo  را به شما آموزش می دهم.

ابتدا در مورد بخش های این افزونه و نحوه عملکرد آنها اطلاعاتی داشته باشید :

داشبورد

قبل از هرچیزی باید به پنل مدیریت وردپرس رفته و پلاگینی به اسم WordPress SEO by Yoast را نصب کنید. (به قسمت افزونه ها رفته > افزودن > جستجوی WordPress SEO by Yoast > نصب کردن > فعال کردن). بعد از فعال کردن پلاگین در سمت راست صفحه باید قسمتی به اسم سئو ببینید، مانند تصویر زیر :

آموزش سئو در وردپرس، آموزش WordPress SEO by Yoast

در بخش داشبرد چند چک باکس می بینید که در زیر توضیح داده شده است.

ردیابی

با تیک زدن این قسمت اجازه می دهید که این پلاگین به بخش های مختلف سایت شما برای پیدا کردن مشکلات و … دسترسی پیدا کند. این قسمت را در حالت عادی باید علامت بزنید.

امنیت

در صورتی که شما به نویسنده های سایت اطمینان ندارید باید تیک این قسمت را برداشته تا نویسنده نتواند تنظیمات مربوط به سئو نوشته های سایت را تغییر دهد که این تنظیمات شامل تغییر مسیر به یک آدرس دیگر هم می شود.

ابزار وب مستر

این قسمت به شما کمک می کند تا به راحتی ابزارهایی مثل گوگل وب مستر و … را تأیید کنید، برای این کار تنها کافیست تا کدی را که دریافت می کنید را باکس مربوطه قرار داده.

عناوین و متا ها

در این بخش شما می توانید عنوان و متا ها مربوط به هر قسمت را تنظیم کنید، هم چنین می توانید قسمت هیدر سایت را پاک سازی کنید.

اجبار به دوباره نویسی عناوین

معنی این قسمت این هست که این پلاگین برای سئو وردپرس شما نیاز دارد تا عنوان مربوط به قسمت های مختلف که توسط پوسته شما تنظیم شده است را تغییر دهد، بنابرین با علامت زدن این قسمت، این اجازه را می دهیم که عنوان هر قسمت را پاک کرده و از نو توسط این پلاگین تولید کرده. این قسمت را در حالت عادی بایت علامت بزنید.

تنظیمات متا های سایت

ایندکس نکردن زیر صفحات مربوط به آرشیو: علامت زدن این قسمت به شما کمک می کند اهمیت صفحه اصلی ، دسته بندی و دیگر بخش های آرشیو حفظ شود و صفحات جانبی آن ها، ایندکس نشود. توصیه می شود این قسمت را علامت بزنید.

استفاده از متا تگ کلمات کلید: این قسمت متا تگ کلمات کلیدی را اضافه می کند. من ترجیح می دهم تیک این قسمت را بزنم چون بسیاری از موتور های جستجو مانند یاهو و بینگ، به این قسمت اهمیت می دهند و اطلاعات جانبی مربوط به صفحه شما را از آن جمع آوری می کنند.

اضافه کردن متا تگ noodp و noydir: بعضی از موتور های جستجو مثل گوگل ترجیح می دهند از اطلاعات دایرکتوری هایی مثل گوگل و DMOZ برای نمایش توضیحات مربوط به سایت شما استفاده کنند که با علامت زدن این قسمت از این کار جلوگیری خواهید کرد.

پاکسازی : نظریه ای وجود دارد که گوگل head پاکسازی شده را ترجیح می دهد. پیشنهاد من این است که تیک سه بخش اول را در صورتی که از برنامه ای مثل Microsoft Live Editor برای انتشار و ویرایش مطالبتان استفاده نمی کنید، بزنید ولی تیک قسمت “مخفی کردن پیوندهای RSS” را نزنید زیرا پیوند RSS می تواند باعث افزایش مشترکین سایت شود.

آموزش سئو در وردپرس

تنظیمات صفحه خانگی

روی تب “خانه” کلیک کنید تا تمام تنظیمات مربوط به صفحه خانگی وب سایتتان را برایتان بیاورد که در ادامه هر قسمت را توضیح می دهیم.

عنوان

در این قسمت عنوان صفحه خانگی را وارد می کنید که سعی کنید از ۷۰ کارکتر بیشتر نشود.همچنین شما می توانید با کمک تب راهنما اطلاعات خود سایت مانند نام سایت، شعار سایت و … را نمایش دهید.

قالب توضیحات داده

این قسمت توضیحات مربوط به صفحه اول سایت شما هست که در موتور های جستجو جو نشان داده می شود که نباید از ۱۶۰ کارکتر بیشتر شود. قرار دادن کلمات کلیدی سایتتان در این قسمت تأثیر مثبتی در سئو سایت دارد.

قالب کلمات کلیدی

این قسمت را اسپم نکنید و نهایت ۴ یا ۵ کلمه وارد کنید.

متا داده ی نویسند

از طریق این قسمت می توانید پروفایل گوگل پلاس نویسنده را در صفحه اول نمای دهید، تنها کافیست کاربری را که قصد دارید اطلاعات آن به عنوان نویسنده در صفحه اول نمایش داده شود را انتخاب کنید ولی قبلش مطئن بشید که آدرس پروفایل گوگل پلاس خود را در پروفایل کاربری اش وارد کرده است.
همچنین در قسمت دوم آن در صورتی که صفحه ای در گوگل پلاس دارید که به انتشار مطالب وبلاگتان می پردازد، می توانید آن را وارد کنید.

گونه های فرسته

با کلیک بر روی تب گونه های فرسته می توانید تنظیمات مربوط به سئو نوشته ها، برگه ها، و رسانه ها رو انجام دهید.

نوشته ها

در تب راهنما، جزئیات تگ هایی که در اینجا می توان استفاده کرد، توضیح داده شده است. اما من توصیه می کنم که شما تنظیماتتان را مثل عکس زیر انجام دهید. چرا؟ چون بعد از انجام تست های مختلف در پنج سال، فهمیدم این بهترین تنظیمات ممکن است.

Post-SEO14

در مورد بقیه گزینه ها موجود، شما با زدن تیک روبات متا، از راهیابی نوشته هایتان به موتور های جستجو، جلوگیری می کنید. همچنین با زدن تیک تاریخ در پیشنمایش، می توانید تاریخ نوشته رو در نتایج گوگل نشان دهید. این مورد برای سئو سایت، تأثیر مثبتی میگذارد.

برگه

این قسمت را مانند، عکس زیر، تکمیل کنید.

Pages-SEO14

رسانه

اگر شما می خواهید، رسانه هایتان به صورت جدا ایندکس شود، تیک روبات متا را بردارید، در غیر این صورت مانند تصویر زیر، آن را تنظیم کنید.

Media-SEO12

طبقه بندی

از این قسمت می توانید تنظیمات سئو را برای قسمت های مثل دسته بندی و یا برچسب ها انجام دهید.

دسته بندی و برچسب

عمدتاً از دسته بندی برای سازماندهی مطالب و از برچسب برای قرار دادن نام مستعار برای نوشته، استفاده می شود. اکنون ما تمرکز خود را روی تنظیمات آن قرار می دهیم و از این مبحث می گذریم، ولی در جلسات بعدی، توضیحات بیشتری خواهیم داد.
چه کار باید کرد؟

من هیچ کدام از این دو را، ایندکس نمی کنم تا موتورهای جستجو، اهمیت بیشتری به متن اصلی بدهند. برای انجام اینکار مانند شکل زیر تنظیمات را انجام دهید.

Categories-Tags-SEO6

ساختار

همان کار را برای ساختار هم انجام می دهیم.

Formats-SEO4

بایگانی های نویسنده

این بستگی، به خواسته شما دارد که این قسمت را ایندکس کنید یا خیر؟ پیشنهاد من مانند عکس زیر است.

Author-SEO3

بایگانی تاریخ

این قسمت، نباید ایندکس شود زیرا باعث تولید محتوی تکراری می شود.

Date-SEO2

صفحات ویژه

برای این قسمت تنظیمات زیر را اعمال کنید.

Special-Pages-SEO1

خوب تا اینجا با بخش های افزونه آشنایی پیدا کردید . حال میخواهیم ویدئو کلیپ آماده شده در این رابطه که نحوه ارسال یک پست سفارشی با سئوی بالا است را ببینیم.

در انتهای از کلیه تنظیمات این افزونه یک فایل خروجی تهیه شده است که در بخش دانلود قابل دریافت است.
امیدوارم از این آموزش که دوستان خوبی در آماده کردن آن نقش داشتند استفاده لازم را ببرید.
شادی از آن لحظه های شما …

QR: آموزش تصویری و مولتی مدیا wordpress seo بهمراه فایل تنظیمات
مرجع : سزار وردپرس
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=21985

دیدگاه‌های کاربران 53 نظر

  1. با سلام و احترام

    میخواستم سوال کنم در مقایسه این افزونه با افزونه all in one seo pack کدومشون ارجح تر هستش و توصیه شما چیه ؟

  2. واقعا به خاطر این توضیح بسیار عالی از شما تشکر میکنم خیلی عالی بود واقعا خسته نباشید.

  3. این تنظیمات مشکل سئو دارند با این تنظیمات سایت با کله می خوره زمین

  4. سلام
    من قبلا قالب Avane استفاده میکردم و واقعا گوگل باهاممهربون بود!! ولی به دلایلی یک مدت سایت نتونستم اپدیت کنم و بعد یک مدت کلا پاک کردم و مجدد سایت با قالب صحیفه راه اندازی کردم.

    الاتم گوگل باهام بدنیست ! ولی مشکلم اینه که: 1- مثل قبلا اصلا Tag را دیتکت نمیکنه که نمیکنه!!
    2- قبلا نهایت یک روزه دیتکت میشدم الان گاهی میشه که 7 روز میشه و دیتکت نمیشم!!

    توضیحات: 1- من از افزونه wordpress seo استفاده میکنم قبلا هم از همین افزونه استفاده میکردم
    2- اگه در گوگل سرچ کنیم: nir-veysar.ir/tag دوتا تگ میاد که اونهم واسه سایت قبلی هست که عملا مطلب پاک شده

    ممنون میشم کمک کنید.

  5. محمد رضا رضایی

    ممنون آقا رضا . ما که طبق متود شما تنظیم کردیم. ایشالا که خوب کار کنه

  6. اگه عنوان نوشترو %%title%% بزاریم اونوقت توی گوگل اسم سایت بعد از عنوان نوشته میاد؟

  7. با سلام و خسته نباشید
    بابت آموزش ممنون فقط مناطلاعات زیادی در باره تنظیمات این افزونه ندارم امکانش هست اطلاعات براتون بفرستم شما تنظیماتش رو برام انجام بدید؟

  8. سلام آقا رضا من طبق توضیحاتی که گفتید انجام دادم ولی الان که میرم داخل صفحات گوگل مطالبم و سرچ کنم همه مقاله ها سرچ نمیشه جز چند تا که اونم به این شکل Yoursitename.com/tag/mesal mored nazar اون تگ که تو همه صفحاتم میاد به چه صورته میخوام که به صورت عادی ظاهر شه مثلا: Yoursitename.com/mesal mored nazar
    و اینکه الان به داخل وبمستر گوگلم رفتم دیدم 156 لینک ارور 404 ایجاد شده چطور باید اینارو
    رفع کنم آیا به خاطر همین تنظیماتی هست که مطابق تویضیحات بالا انجام دادم ؟ من سایت فیلم دارم تازه شروع کردم ممنون میشم راهنماییم کنید..منتظر پاسختان هستم خیلی سپاسگزارم

  9. سلام فایل که دانلود کردم در چه مسیری جایگزین کنم

  10. خیلی خیلی ممنونم. مطلبتون حیلی مفید بود. موفق باشین

  11. با سلام من از افزونه all in one seo pack چطوری باید تگ ها رو به افزونه wordpress seo وارد کنم

  12. متشکرم دوست من

  13. پرچم بلا رضا جان
    ما همه سرباز تو ایم رضا جان
    اق رضا نگفتی از چه قومیت ایرانی هستی رفیق

  14. اه اه من مدیر ااااا میخام امروز ااااا یاد بده به شما اااااا خخخخ ا وه وه

  15. تشکر
    فوق العاده عالی بود

  16. سلام آقای فرخی عزیز.
    یک سوال داشتم درمورد این نرم افزار:Internet Busness Promoter
    که ادعا می کنه می تونه امتیاز سایت رو تو موتورهای جستجو بالا ببره.
    خواستم بدونم استفاده از این نرم افزار باعث قرار گرفتن در لیست سیاه گوگل که نمی شه؟
    اگر امکانش هست و وقت دارین کمی در موردش توضیح بدید.
    و بسیار تشکر از شما که به سوالات ما جواب می دید.

    • سلام
      سعی کنید اصولی بیاد بالا نرم افزار های این چنینی یک شوکر موقت هستند که دیده شده است نتایج معکوس هم داشته اند.

  17. سلام و درود خدمت تمام اعضای پرتال سزار.
    یک سوال داشتم امیدوارم جوابمو بدید.
    من و قتی آدرس سایتم رو توی گوگل سرچ می کنم پست های سایتم توی گوگل هست ولی وقتی می رم تو این سایت برای اینکه ببینم آخرین بار کی سایتم ایندکس شده پیام میده که فاقد ایندکس و تمام اعداد صفر هست.
    این یعنی اینکه سایتم توی گوگل ایندکس نشده یا این سایت اشتباه چک می کنه؟
    اینم لینکه سایتی که توش سایتم رو چک کردم:
    http://googlebot-last-access.google-analysts.com/index.php
    یک سوال دیگم داشتم:
    بعد از اینکه نقشه سایت رو در گوگل وبمستر تولس گذاشتیم چقدر وقت می گیره تا اندکس بشه من 24 ساعت پیش این کار رو کردم تا هنوز نوشته Sitemap
    Pending.

  18. سلام
    عالی بود
    خیلی ممنون
    خسته نباشید

  19. سلام
    آقا این افزونه Add Link to Facebook هیچ آموزشی ازش تو هیچ سایتی نیست و فارسی هم نشده. میتونی خیلی سریع یه آموزش خوب ازش بزاری؟
    ممنون میشم جواب بدی

    • سلام
      کار کردن باهاش خیلی راحت است قسمت اسکرین شاتش برید کاملا بصورت تصویری توضیح داده است.اگر نتونستید از فرم تماس در ارتباط باشید.

  20. مدیریت رزپاتوق

    سلام عالی ومفیدبود

  21. سلام جناب فرخی
    ممنون میشم سئوی سایت منو بررسی کنید و نتیجه رو بگین که چطور میتونیم در مورد افزایش محبوبیتش در گوگل همکاری کنیم
    ***
    سپاس

  22. سلام خیلی ممنون از مطالب خوبتون برقرار باشید

  23. سلام و ضمن خسته نباشید ..
    انگار فایل پیوست از کار افتاده …

  24. خسته نباشید .
    عالی بود

  25. با سلام من از این افزونه استفاده میکنم اما نمیدونم مشکل از کجاست که اسم سایت 2 بار تکرار میشه .
    لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

  26. هیچ تغییری نکرد .بد تر هم شد.بازم محتوا و نام سایت دو بار تکرار میشه!!!
    به نظر شما دلیلش همین افزونه است؟؟
    ممنون از کمکتون

    • سلام
      بله همین افزونه در تنظیات نادرست این تغییرات را اعمال میکند و بهتر است سریعتر اقدام کنید.

  27. دانلود رایگان

    سلام چجوری می تونم مطالبم رو سبز کنم؟

  28. مهدی -ابادان

    سلام اقای محترم من یک مشکلی دارم اگه برام برطرف کنید ممنون میشم-بنده از یک شخصی که در خارج زندگی میکند یه چند سری عکس به ایمیل خودم ارسال کرده ولی متاسفانه هرچه ایمیل خودم رو باز میکنم و به فایل دریافت شده میروم گزینه دانلود رو میزنم ولی وارد صفحه ورد پرس میشه اما هرکاری که میکنم نمیتونم انها رو دانلود کنم و از من پسورد و یوزر نیم میخواد و هرچه مینویسم برام ارور و خطا میزنه از شما خواهش میکنم که مرا راهنمایی کنید……….با تشکر پیشاپیش از شما سپاسگذارم.

  29. با سلام و خسه نباشید بابت مطالب مفیدتون
    من برای کار با این افزونه دچار مشکل شدم
    این افزونه با وردپرس 3.8.2 به خوبی کار میکرد و به راحتی ازش استفاده می کردم
    اما پس از ارتقا وردپرس به 3.9.1 صفحه اول سایت و برگه ها به خوبی آورده می شد ولی پست هارو نشان نمی داد ولی وقتی این پلاگین رو غیر فعل کردم همه چی به درستی کار میکنه
    از اونجایی که این پلاگین بسیار کاربردی و مهم هست میخواستم ببینم چطور میتونم این مشکل رو برطرف کنم
    با تشکر

  30. سلام . ببخشید اون فایل آخری که گذاشتید دانلود کنیم و چکار کنم ؟ که میگید خروجی گرفتید از تنظیمات . چکارش کنم؟

  31. سایت خیلی خوبی دارین موفق باشین

  32. مثل همیشه عالی

  33. مطالب سایت شما بسیار عالی می باشد

    جدیدترن ویدوها و مقالات و کتاب های آموزشی وردپرس را از لینک زیر می توانید پیگیری کنید

    *****

    با تشکر

  34. با سلام
    من تمام فیلدها رو تکمیل کردم ولی وقتی به منوی تجزیه و تحلیل صفحه میرم پیغام میده که آنالیزکننده برگه غیرفعال است.چیکار باید بکنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

  35. کولر گازی اسپیلت

    عالی بود , ممنون بابت به اشتراک گذاری این مطالب مفید

  36. سلام متشکرم عالی بود ممنون از سایت خوبتون
    من اتفاقی وارد این سایت شدم. من عبارت زیر رو جستجو کردم که به سایت شما برخورد کردم
    ” آموزش کسب و کار اینترنتی ”
    اگه اجازه بدین میخوام لینک سایتتون رو در وبلاگم ثبت کنم
    موفق باشید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.