ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> طراحی و توسعه وب >> پایگاه وردپرس >> آموزش وردپرس >> 14 روش برتر برای افزایش سرعت وردپرس

14 روش برتر برای افزایش سرعت وردپرس

12345
14 روش برتر برای افزایش سرعت وردپرسبازبینی توسط رضافرخی(مدیر ارشد) در 11-09-1392امتیاز: 5.014 روش برتر برای افزایش سرعت وردپرسافزایش سرعت وردپرس بنظر سخت میاد اما بسیار راحت می باشد و شما باید یاد بگیرید تا به عنوان یک وبمستر حرفه ای عمل کنید. تیم سزار با تجربه ای ...

افزایش سرعت وردپرس بنظر سخت میاد اما بسیار راحت می باشد و شما باید یاد بگیرید تا به عنوان یک وبمستر حرفه ای عمل کنید. تیم سزار با تجربه ای که در این راستا دارد کلیه تجربیان و راهکارهای لازم برای سرعت بخشیدن به سایت وردپرسی شما را در اختیارتان میگذارد. این معجونی است که بهترین راهکارهای کاربردی بصورت تست شده در اختیار شما عزیزان می باشد.

ما بصورت مرحله به مرحله جلو میرویم و کلیه مراحل را که نیاز است برای افزایش سرعت وردپرس بدانید و بخاطر بسپارید را بهتون یادآوری و معرفی میکنیم.

1-فعال کردن کش و کش صفحات تولید شده

وردپرس یک اسکریپت php است و بصورت داینامیک می باشد و این بدان معنی است که صفحات در هر زمانی میتواند بارگزاری بشوند.کوئری های بکار رفته در وردپرس سبب میشند تا سرعت لود بسیار پائینی داشته باشید در واقع کوئری درخواست هایی است که به سرور برای لود اطلاعات ارسال میشود و این خودش دوستان من سبب ایجاد ترافیک میکند. بهترین راه حل برای این مشکل استفاده از صفحات ثابت یا استاتیک است.چندین پلاگین این کار را انجام میدهند که در این پست قصد داریم افزونه wp super cache برای کش کردن کامل صفحات و ترافیک را معرفی نمائیم.با نصب این پلاگین شما خواهید دید منابع کمتری از سرور خود استفاده میکنید.

2-غیرفعال کردن استفاده از منابع سرور شما توسط زالو ها !

این مورد که میخواهیم در موردش آموزش ببینیم شاید گفت یکی از مسائلی می باشد اکثر سایت های بزرگ با آن روبرو هستند و آن استفاده از منابع و ترافیک سایت ها می باشد.فکر کنم اگر با مثالی بزنم بهتر این موضوع برایتان روشن میشود.شما سایت عکسی دارید که خیلی برایش زحمت میکشد و بادقت زیاد مطالب را هاست خود بارگزاری میکنید حال یک “زالو” پیدا میشود که میاد و این عکس ها را در سایت خود برای جذب مخاطب قرار میدهد و مشکل از اینجا شروع میشود که برای لود و فراخوانی این عکس ها از فضا و منابع سرور شما استفاده میکند و این خود عاملی در کاهش و افت سرعت است.برای حل مشکل در روت هاست خود در فایل htaccess.  کدهای زیر را در پائین ترین خط ممکن قرار دهید تا مانع این عمل “زالو” ها شوید.

[php]#disable hotlinking of images with forbidden or custom image option
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?3zar.ir [NC]RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?google.com [NC]RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?feeds2.feedburner.com/3zar-ir [NC]RewriteRule \.(jpg|jpeg|png|gif)$ – [NC,F,L][/php]

شما میتوانید بیشتر از اینها تنظیمات انجام دهید.

مطلب مرتبط را هم بخوانید: دانلود WP Super Cache افزونه ساخت کش محتوا

3-انتخاب یک هاست خوب

داشتن یک هاست خوب از نان شب هم واجب تره! باور ندارید؟! باید بدونید دوستان خوب من اکثر هاستینگ ها میان سیکیورتی بسیار بالایی رو سرور هاشون اعمال میکنند تا جایی که جلوی پینگ کردن و ربات ها را میگیرند.این عمل سبب میشود سایت شما رشد چندانی نداشته باشد اما مسئله مهم که در کنار این است داشتن هاست پر سرعت میشود که جوابگو درخواست های شما باشد.این یعنی اگر شما که روزی 1000 تا بازدید کننده با 5 نفر آنلاین داری با سایتی که 100000 بازدید و 50 نفر آنلاین دارد یکی نیستید در استفاده از منابع.

اینجاست که باید سرویس خود را ارتقاء بدهید تا در سرویس دهی به مخاطبین خود با کیفیت بهتری عمل کنید. در انتخاب هاست یا سرویس های این چنینی بهترین انتخاب برای شروع جدید داشتن یک VPS است. در تجربه چندین ساله و گرایش کاربران به استفاده از قالب های حرفه هاست های معمولی جوابگوی نیازهای کاربران نبوده و با کمترین هزینه بصورت ماهانه میتوانید یک سرور مجازی داشته و بر روی آن چندین سایت run کنید.در انتخاب آن دقت کنید ببینید نوع پورت آن و اینکه چه مقدار رم و سی پی یو دارد.

4-تقسیم کردن پست های طولانی به چندین صفحه

برای لود سریعتر صفحات طولانی که شامل چندین عکس و مقالات چندین صفحه ای است شما بهتر است  آن پست خود را به چندین برگه تقسیم کنید تا لود و بارگزاری آن سریتر انجام شود.اکثر قالب ها از این امکان پشتیبانی میکنند و شما بوسیله کد زیر میتوانید عمل تقسیم کردن را انجام دهید :

[php]<!–nextpage–>
[/php]

5-استفاده از خلاصه مطلب و محدود کردن پست هاییکه نمایش داده میشوند در برگه ها

شما هیچ موقع نباید نمایش بدهید کل پست را بصورت کامل در برگه اصلی سایت خود, اگر شما بازدید کننده زیادی دارید نمایش کل محتوا و فراخوانی آن از سرور برای این همه مخاطب درست نیست و لود بالایی را در نمایش برگه خود خواهید داشت برای ترقیب مخاطبین به خواندن با استفاده توابعی میتوانید این امکان را در خود سایت اعمال کنید.البته این را هم باید بدانید که اکٍثر قالب های جدید این قابلیت را دارند. برای نمایش خلاصه , شما باید فایل مورد نظر را که ما index.php را مثال میزنیم را با یک ویرایشگر باز کنید و دنبال کدی شبیه زیر بگردید :

[php]<!–?php the_content(); ?–>
[/php]

سپس جایگذاری کنید آن را با :

[php]<!–?php the_excerpt(); ?–>
[/php]

خوب تا اینجا ما خلاصه مطلب را آماده کردیم مسئله بعد تعداد مطالب هست که در هر برگه قرار است نمایش داده شود.برای انجام این کار از داشبور وردپرس > تنظیمات > خواندن بروید و تنظیمات زیر را انجام دهید.این کار کمک میکند تا لود بهتری در برگه خود داشته باشد.

6-دیتابیس خود را بهینه کنید

با بهینه سازی دیتابیس شما تغییر خوبی در زمان لود خواهید دید.این کار را با استفاده از دو روش میتوانید انجام بدهید.اولین راه که بصورت دستی و سخت است بصورت مراجعه مستقیم دیتابیس است.روش دیگر استفاده از پلاگین می باشد.در روش دستی شما نیاز دارید که به  phpMyAdmin بروید و انتخاب بکنید دیتابیس خود و در پائین مشابه تصویر یک فیلد کومبو(بازشو) میبینید. ابتدا روی گزینه check all زده تا کلیه جداول انتخاب شود و بعد بر روی همان منوی باز شو کلیک کرده و فیلد optimize tables را انتخاب کنید. سعی کنید اشتباه نکنید چون غیر قابل برگشت است.

مسلما روش بالا برای شما زیاد خوشایند نیست پس راه استفاده سهل و آسان را جلو میرویم و آن استفاده از پلاگین Optimize DB است.با نصب این دیگر نیازی به مراجعه به phpMyAdmin نیست.

7-استفاده کمتر از پلاگین و ابزارک

بارها این مسئله بیان شده است که در سایت خود بیشتر بر روی بهینه سازی کدها و استفاده کمتر از ماژول ها بکنید.تا اونجا که میتوانید در بخش ساید بار از کدنویسی استفاده کنید تا استفاده از ابزارک های پیش فرض قالب و اگر چاره ای ندارید برای آن امکان خاص از تعدا ابزارک کمتر استفاده کنید.همیشه یادتون باشه کدنویسی را همراه با یک استایل خوب بهتر بدانید از یک پلاگین.تا به امروز که تیم سزار افتخار حضور در کنار شما عزیزان را دارد برای بیشتر خواسته های کاربران کد به جای پلاگین وجود دارد.یادتون باشه پلاگین های غیر ضروری را غیر فعال و حذف کنید و از هر چیز سرگردان در سایت خود جلوگیری کنید و به سایتتون برسید.به قول بعضی ها باهاش حرف بزنید البته تو تخیل نرید 🙂 و مثل یک فرزند بزرگش بکنید و بهش برسید.

8-اضافه کردن زمان اتمام سربرگ به منابع استاتیک

در زمان اتمام سربرگ یک راه برای تعیین زمان به اندازه کافی در آینده به طوری که مشتریان (مرورگرها) را به دوباره واکشی برای صفحات استاتیک ندارد.محتوا ممکن است فایل css,javascript,image باشد.با این روش می توانید در زمان های خاص, بار (ترافیک) سایت خود را به طور قابل توجهی برای کاربران به طور منظم خود قطع کنید.ایده و روش بسیار جدید میباشد که در چندین سایت پیاده سازی و اعمال شده است و به شما هم توصیه میکنیم.برای انجام این روش شما در فایل .htaccess روت خود کدهای زیر را جایگذاری نمائید :

[php]ExpiresActive On
ExpiresByType image/gif A2592000
ExpiresByType image/png A2592000
ExpiresByType image/jpg A2592000
ExpiresByType image/jpeg A2592000
[/php]

عدد 2592000 شماره ای بر حسب ثانیه در ماه.شما میتوانید این عدد را به هرچیز دلخواهی تغییر دهید ولی پیش فرض توصیه میشود.

9-فشرده کردن فایل های جاوا اسکریپت و استایل

روشی بسیار مفید برای کم کردن حجم فایل می باشد و توصیه میکنیم حتما برای فایل های قالب خود این کار را انجام بدهید. نمونه کارآمد و حرفه ای ای که از آن ما بهره می بریم در این سایت ها می توانید استفاده کنید :

[php]http://refresh-sf.com/yui/
http://www.jsmini.com/
[/php]

10-کاهش سایز تصاویر

در قدیم افزونه ی WP Smush.it برای فشرده سازی بدون از دست رفتن کیفیت تصاویر ، در وب سایت های مختلف استفاده می شد . استفاده از این افزونه یک راه اسنتثنایی برای کاهش حجم تصاویر وب سایت بدون کوچگترین کاهش کیفیت ( losslessly compressing ) هست که باعث افزایش سرعت بارگیری وب سایت ، تصاویر و همچنین افزایش سئو می شود .اما این افزونه از سیستم و چرخه ی بروز رسانی مناسبی برخوردار نیست و مهمتر این که برای هاست ها و سرورهایی که درون ایران میزبانی می شوند به تازگی کارایی حرفه ای خود را از دست داده و نمی تواند در بسیاری از اوقات با سرور خود ارتباط برقرار کند . به دلیل استفاده ی سرورهای درون ایران از اینترنت ایران که شامل محدودیت های بسیار زیادی است راه ارتباطی این افزونه با سرور تقریبا در تمامی اوقات بسته است و عملا افزونه ی WP Smush.it کاری از پیش نمی برد . افزونه EWWW Image Optimizer پیشنهاد ما به شماست چرا که از امکانات حقیقتا قدرتمندی برای بهینه سازی تصاویر و کاهش حجم آنها استفاده می کند و حتی برخی امکانات آن فراتر از افزونه WP Smush.it می باشد ! این افزونه برای اجرای توابع خود نیاز به اجرای تابع پی اچ پی exec دارد و بسیاری از وب هاستینگ ها این تابع را به دلایل امنیتی غیر فعال می نمایند در صورت بروز مشکل از هاست خود در مورد فعال بودن این تابع پرس و جو نمایید .

11-کش کردن دیتابیس

وردپرس به طور کامل با خروجی MySQL یکپارچه شده است بنابراین وقتی که یک صفحه در حال بارگذاری است، پایگاه داده های متعدد در حال اجرا است که این خود طول می کشد از لحاظ زمانی.پلاگین به نام wpbase-cache کش میکند کوئری (پرس و جو) پایگاه داده را و لود سایت بسیار سریعتر میشود.

12-تقسیم بندی برگه نظرات

برای سریعتر شدن لود صفحه این اقدام بسیار خوب است.با این کار اگر مطلبی شما نظرات بسیاری دارید آن را به برگه های جانبی تقسیم کرده و در هر برگه فقط تعداد خاصی از نظرات را نمایش میدهید.برای فعال کردن هم وارد داشبورد وردپرس > گفتگو ها شوید و مقدار  را تیک و تنظیم کنید.

13-کم کردن و مستقیم کردن فراخوانی ها در هدر

همانطور که از عنوان مشخص است شما فایل هدر خود را ویرایش کنید به این نحو که دستورات php را با دستورات ثابت جایگزین نمائید.این کار سبب شده تا مدت زمان تجزیه تحلیل کد از حالت داینامیک یه استاتیک رفته و لود صفحه افزایش یابد. مثال زیر مشخص میکند :

[php]</pre>
<meta http-equiv=”Content-Type” content=”
<?php bloginfo(‘html_type’); ?>;
charset=<?php bloginfo(‘charset’); ?>” />
<pre>[/php]
بهینه سازی کد بالا به این صورت در می آید :
[php]<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=UTF-8″ />
[/php]

شما میتوانید برای موارد زیر بهره ببرید :

-در بهینه سازی آدرس دهی به فایل های استایل

– در لینک های بازگشتی

– در فید

– در جاوا اسکریپت

و هر آنچه که فکر میکنید. بهترین روش این است که وقتی سایتتون بالا است سورس صفحه اول را بگیرید و داده های برنامه نویسی شده که تبدیل به مقدار شده اند را بر داشته و جایگزین مقادیر کدنویسی بکنید.

14-محبت کردن به دیتابیس MySQL

هنگامی شما پستی میگذارید از آن پس ذخیره های خودکاری گرفته میشود که در دیتابیس می ماند و این خود باعث سنگین شدن دیتابیس و لود پائین آن میگردد.شما باید این حالت را در دست بگیرید برای این کار فایل wp-config.php را باز کنید و کد زیر را درون آن قرار دهید:

[php]define(‘AUTOSAVE_INTERVAL’, 500 ); // seconds
define(‘WP_POST_REVISIONS’, false );
[/php]

همچنین میتوانید ذخیره های خودکار را با استفاده از افزونه Better Delete Revision حذف نمائید البته ما افزونه revision-control را توصیه میکنیم. یک افزونه کاربردی دیگر به نام WP-Optimize نیز هست که نسخه جدید آن واقعا حرفه ای می باشد ونقش مهمی در بهینه سازی دیتابیس شما دارد.

15-بروز بودن ورژن وردپرس

باید بدانید سیستم وردپرس توسط تیم یوسعه دهنده آن در حال بهینه سازی می باشد این بهینه سازی در برنامه نویسی و سرعت بارگزاری می باشد.همیشه آخرین را داشته باشد تا علاوه بر اینکه باگ های آن گرفته شده است از آخرین بهینه سازی بهره مند بشوید.

16-نمایش لود و تعداد کوئری

شما بوسیله کد زیر میتوانید تعداد کوئری هایی که در صفحه اجرا میشود و مدت زمان آن را مشاهده نمائید :

[php]<!–?php echo get_num_queries(); ?–> کوئری <!–?php timer_stop(1); ?–> ثانیه.
[/php]

17-کش کردن آواتار

اگر شما از آن دسته سایت هایی هستید که با مخاطبان خود تعامل دارید و از نظرات آنها بهره مند هستید باید بدانید که تصاویر کاربران از سایت گراواتار خوانده میشود براساس ایمیلی که آنجا درج نموده اند و اگر شما در مطلبی 100 کامنت داشته باشید تمامی آن 100 کامنت که شخص های مختلفی هستند تصاویرشان باید از سایت مربوطه فراخوانی بشود و لود صفحه بالا میرود.برای بهبود اینکار باید آواتار ها را کش بکنید که افزونه GravatarLocalCache به شما کمک میکند.میتوانید تنظیم کنید در چه مدت زمانی کش خالی شود.

18-استفاده از تکنولوژی LazyLoad برای لود تصاویر

این امکان با استفاده از افزونه jQuery Image Lazy Load  یا BJ Lazy Load برای شما فراهم میشود.این افزونه به شما کمک میکند زمانی که کاربر صفحه را اسکرول میکند تصاویر لود شود و در لود صفحه بسیار نقش کلیدی دارد. افزایش سرعت وردپرس بنظر سخت میاد اما بسیار راحت می باشد و شما باید یاد بگیرید تا به عنوان یک وبمستر حرفه ای عمل کنید.

امیدوارم از این آموزش استفاده لازم را ببرید.
شادی از آن لحظه های شما …

QR: 14 روش برتر برای افزایش سرعت وردپرس
مرجع : سزار
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=22510

دیدگاه‌های کاربران 70 نظر

  1. آموزنده بود و متشکر از مقاله عالی

  2. سلام
    ممنون از مطالب مفید و تشکر از زحمات شما .

  3. نکات بسیار کاربردی بود
    مرسی

  4. مطلب خیلی خوبی بود ممنون از این همه لطفی که به تمام وبمستر ها دارید.

  5. با سلام و تشکر از مطالب کاربردی شما
    من بعد از جستجوی زیاد در سایتهای انگلیسی این نکات را یاد گرفته و اجرا کرده بودم و صفحات کش شده با سرعت خوبی باز میشوند ولی ورود به ادمین و ارسال به مطالب بسیار کند شده و بارها ارور 503 و 500 میدهد در صورت هیچکونی اروری در لاگ ثبت نشده. از طرفی مجبورم از ورژن PHP 5.2 استفاده کنم
    آیا ورژن php تاثیر زیادی بر سرعت سایت دارد؟
    چه راه حلهای دیگری پیشنهاد میکنید؟
    چه هاست های داخلی و یا خارجی که مناسب سایتهای پربازدید باشد پیشنهاد می دهید؟ البته قیمت مناسبی داشته باشد و اعتبار و امنیت آن نیز بالا باشد

    • سلام
      آخرین نسخه php همکنون 5.5.5 است.باید بدانید تاثیر دارد ولی خیلی خیلی کم.
      احساس من بر این است که شما در منابع کم می آورید, کد زیر را در wp-config.php قرار دهید و مقدار آن را بر حسب مضرب در 2 اضافه کنید :
      [php]
      define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ’64M’);
      [/php]
      در مورد هاست کمی سرچ کنید به نتایج خوبی میرسید.فقط در مورد پورت , نبستن پینگ ربات ها و … اطمینان حاصل کنید.

      • با تشکر از پاسخ شما
        مطلب شما باعث شد 1 بار دیگر لاگهای سرور (bluehost) را بررسی کردم
        فکر می کنم مشکل از محدودیت cpu هم هست.
        Your account is actively experiencing CPU limiting factors (throttling).
        During the past 24 hours your account has been throttled for a total of 83597.512 seconds.
        آیا WP_MEMORY_LIMIT باعث کاهش استفاده از CPU میشود؟
        آیا مقدار بسیار پائین WP_MEMORY_LIMIT خود موجب کندی نمی شود.
        با تشکر بسیار….

  6. ممنون،عالی بود،پسندیدم
    فقط در مورد کد زیر سوال داشتم
    [code]
    #disable hotlinking of images with forbidden or custom image option
    RewriteEngine on
    RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
    RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?3zar.ir [NC]
    RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?google.com [NC]
    RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?feeds2.feedburner.com/3zar-ir [NC]
    RewriteRule \.(jpg|jpeg|png|gif)$ – [NC,F,L]
    [/code]
    توی اون دو تا خط که اسم سایت خودتون هست دقیقا چه کاری انجام میده؟

  7. مدیریت رزپاتوق

    سلام مطالب مفیدی بود

  8. ممنون از مطلب بسیار خوبتون.

  9. اگه ممکنه آموزش فشرده کردن کد رو هم بزارید
    چون کد ها از چند زبان برنامه نویسی ساخته شده و ممکنه قالب رو خراب کنه

    • سلام
      از استایل بک آپ بگیرید و داخل سایت مربوطه قرار دهید و خروجی را تهیه کنید اگر مشکل داشتید از طریق فرم تماس در ارتباط باشید.

  10. سلام و خسته نباشید.
    ببخشید اینجا میپرسم، خیلی وقته دنبال تبلیغات متنی سایت شما هستم اما نمیتونم بدستش بیارم.
    اگر ممکنه کدهای تبلیغات متنی سایتتون رو به من بدید واقعا نیاز دارم.

    راستی اگر ممکنه یه توضیحی کوچیکی هم بدید که کدوم کد ها رو کجا بزارم.

    خیلیــ ممنونــ

  11. دستتون درد نکنه عالی بود.
    ایول

  12. استاد سلام، کدوم بهتر w3 total cach یا همینی که شما معرفی کردید؟

    • سلام
      با بروز رسانی های جدید واقعا سخت است.من خودم به شخصه چون سرور دارم از هیچ کدام از اینها استفاده نمیکنم و تنها از یک Gzip و Generator 3zar HTML compressed استفاده میکنم.اما شما با w3 tootal cache قدرت و مانور بیشتری در تنظیمات دارید.

  13. نیلوفر بانو

    مثل همیشه عالی و کاربردی …

  14. سلام این کد فقط مطالب و برگه ها و دیدگاه ها و هرچیزی که تو بخش زباله دان سایت باشه رو پاک میکنه؟
    [php]
    define(‘EMPTY_TRASH_DAYS’, 1);
    [/php]

  15. سلام. من بعد از اینکه وردپرس رو به نسخه 3.8 بروزرسانی کردم با خطای 503 به صورت مکرر در هنگام کار در پیشخوان مواجه می شوم. روشهایی که برای کاهش مصرف هست برای پیشخوان نیست. لطفا راهنماییم کنید. ممنون.

  16. سلام مهندس
    من در باره سرورهی مجازی چیزی نمیدونم
    اگه میشه تمام هزینه ها و اطلاعات مربوط به سرور مجازی رو ارایه نمایید .
    نحوه پشتیبانی و بروز مشکل و …
    تخصص لازم هم عنوان نمایید
    وپیش نهاد شما کدوم شرکت می باشد ؟
    ممنون از لطف شما

  17. سلام
    من مشکلی با وردپرس پیدا کردم، سایت من در نتایج گوگل تمامی صفحات رو میاره ولی صفحه ی اول رو نمیاره
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  18. سلام داداش
    بازم ممنون به خاطر بهترین اموزشاتون
    ولی داداش این افزونه هایی که معرفی کردی هرکدومشون کلی تنظیمات داره
    میشه اموزش اینا هم بذاری
    راستی داداش هنوز همکار میخوای هستم من
    ایمیل بزن

  19. خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی D:
    مطالب جالبییییییییییییی بود ، بسیار ممنونم
    متشکرم …

  20. سلام هاستم رو از طلا هاست خریدم به نظر شما چطوره

  21. سلام خسته نباشید من به تازگی یه سایت راه اندازی کردم و آشنایی کامل کامل با وردپرس زیاد ندارم در حد معمول و سایت خیلی خیلی کند شده و این بخاطر افزونه هاست میدونم ولی خوب یه سری افزونه ها نیازه چون توضیحش خیلی طولانی میشه اگر آیدی یاهو چیزی دارید که من با شما در ارتباط باشم ممنون میشم
    آیدی خودم:
    ***
    ممنون

  22. در مورد غیرفعال کردن استفاده از منابع سرور توسط زالو ها ، میشه این کد رو برای فایل های zip بکار برد ؟ اگه میشه باید چه تغییری در کد بدم ؟

  23. سلام
    نکات مفیدی بود خیلی ممنون فقط در مورد کاهش حجم تصاویر من پیشنهاد میکنم هیچ افزونه ای نصب نکنید و قبل از آپلود تصاویر آن ها را با نرم افزار های تحت ویندوز فشرده کنید.برای تصاویر png می تونید از نرم افزار PNGGauntlet و برای تصاویر jpg از نرم افزار JPEG Compressor استفاده کنید.

  24. با سلام و تشکر فروان از آموزش های بسیار مفید شما, من الان چند هفته ای هست که با سایت مشکلات فروانی دارم, بزرگترین مشکل در حال حاضر با تاخیر آپدیت شدن سایت هست, یعنی بازدید کننده ها بعد از چند ساعت تغییرات رو میبینن, کامنت های اخری برای بازدیدکنندگانی که با گوگل کروم و یا اینترنت اکسپلورر میان اصلا تا چند ساعت دیده نمیشه!
    من از w3 total cache استفاده میکردم, عوض کردم با Cachify ولی فرقی نکرد!
    میتونین راهنمایی کنین؟ من خیلی تو سایت های انگلیسی و آلمانی دنبال را حلی بودم اما متاسفانه هیچی ندیدم, از راهنمایی های شمام در این نوشته استفاده کردم و بسیار هم سپاسگزارم.
    من با مسولین host صحبت کردم میگن سایت شما باید optimize بشه, من هر کاری بلد بودم کردم اما مشکل هنوز هست, بسیار ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایین.

  25. با سلام
    برای ما که خرید سرور مجازی برای سایت محیا نیست چکار کنیم؟
    همینطوری ماهیانه خرجمون از حد زده بالا.فعلا داریم خرج سرور مجازی ویندوز برای آپلود و هاست دانلود رو می دیم . اگه خرج سی پنل هم بیاد روش که دیگه محشر میشه. ولی تو رو خدا کمکم کنید دیگه کم اوردم ،ترافیکم ثابت مونده بهتر هم که نمی شه که هیچ نوسان هم داره
    با تشکر

  26. فروشگاه بزرگ ساتک

    من افزونه jQuery lazy load plugin رو فعال کردم خیلی تاثیر خوبی داشت! به دوستان دیگه هم پیشنهاد میکنم امتحان کنن حتما..

  27. ممنون
    جالب بود

  28. سلام سایت من قسمت بالا وسط و پایینش هرکدوم یه عکس به عنوان بک گراند داره. مشکلم اینه که اول عکس پایین لود میشه و بعد عکسای دیگه. چطور میشه لود عکس هارو زمانبندی کرد.

    • سلام
      این نکته را فراموش نکنید سایز تصاویر از لحاظ حجمی و طولی مهم است در لود شدن.در نهایت پس از اپتیمایز اگر در سروری عکستون را آپلود و فراخوانی کنید لودتون بالا میرود

  29. نبی الله باستان فارسانی

    سلام
    فایل htaccess. رو که کد جلوگیری از زالوها رو باید توش بذاریم پیدا نکردم میشه راهنمایی بفرمایید؟

    • سلام
      در روت اصلی سایتتون جایی که محتوای فایل های وردپرس را ریختید وجود دارد اگر نیست در حالت مخفی میباشد که از طریق دکمه های مدیریتی نسبت به نمایش اقدام نمائید.

  30. با سلام و ضمن خسته نباشید …در کدی که برای مقابله با زالوها قرار دادید ./..
    #disable hotlinking of images with forbidden or custom image option
    RewriteEngine on
    RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
    RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?3zar.ir [NC]
    RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?google.com [NC]
    RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?feeds2.feedburner.com/3zar-ir [NC]
    RewriteRule \.(jpg|jpeg|png|gif)$ – [NC,F,L]
    باید بجای آدرس 3zar.ir آدرس خودمون رو قرار بدیم .

  31. یک سوال دیگه هم داشتم.
    حجم سایتم حدود 2 گیگ بود بعد از نصب افزونه و…شد حدود 3.5 گیگ!
    ایا عادی هست؟و چرا اینقدر حجم بالا رفت.با کلیک بر روی پاک کردن کش سایت،تنها 300 مگابات کم شد!
    چرا 1.5 گیگ اضافه شد که الان فقط 300 مگ کم شده!
    ممنون میشم پاسخ لازم رو بفرمایید.
    سپاس

  32. با تشکر از شما بخاطر تالیف این مقاله مفهومی
    حقیقت اینه که خیلی از کاربر های وردپرس مشکل مصرف بالای منابع سرور را دارند .

  33. سلام
    من یه مشکل دارم اونم زمانی هستش که می خوام یه عکس آپلود کنم البته بگم این مشکل هر دو هفته یکبار اتفاق می افته ومن نمی تونم عکس اپلود کنم بعد ازیک روز خودش خود به خود درست میشه من از میهن وب هاست خریداری کردم میگه مشکل از وردپرست هستش بهشون می گم اگه این مشکل از وردپرسم باشه باید هر روز با این مشکل مواجه بشم نه تقریبا هر 10 روز بدون اینکه من به چیزی دست بزنم خودش درست میشه روز بعد می خواستم بدونم مشکل از کجاهستش
    وقتی که عکس هارو بارگذاری می کنم روی ( گذاشتن در نوشته می زنم عکس ها لود نمی شن البته اگه یکی یکی عکس هارو بزنم به زور لود میشن از این مرحله که بگذرم زمانی که روی انتشار مطلب کلیک می کنم بعضی وقت منتشر نمی شه
    بازم میگم خودش بعد ازیک روز درست میشه بدونه اینکه من به چیزی دست بزنم

    • رضافرخی(مدیر ارشد)

      سلام
      بررسی نمائید پرمیشن ها مشکلی نداشته باشد و هاست با اسکریپت TimThumb مشکلی نداشته باشد.
      برای حل مشکل شما کلیه افزونه های خود را غیر فعال نمائید و قالب پیش فرض را قرار دهید.اگرمیخواهید یک دایکرتوری در هاست خود ایجاد کنید و در آن یک نسخه وردپرس نصب و تست بگیرید.بررسی کنید پرمیشن کلیه فایل ها 644 و پوشه ها 755 باشد.اگر مشکل داشتید دسترسی پوشه upload شامل خود و زیر شاخه هایش را 777 قرار دهید و تست بگیرید.
      نتیجه را اعلام کنید تا مشکلتون حل شود.

      • این مشکل فقط هر هفته یا هر 10 روز ایجاد میشه و بعد از یک روز خود به خود درست می شود بدون اینکه من کاری بکنم

  34. سلام من قالب این سایت می خواستم تو نت گشتم ولی پیدا نکردم
    ****
    همه سایت تقریبا از این قالب استفاده می کنند
    اسم این قالب چیه

  35. امیر ایلخانی

    ممنون از مطلبتون

  36. سلام خسته نباشید
    فایل livicons-1.3.min.js که مربوط به ایکون های متحرک هست توی سایت شما حجمش شده 80 کیلوبایت درحالی که حجم این فایل 574 کیلو بایت هست
    اگر لطف کنید و بفرمایید که چطور حجم این فایل را کاهش دادید ممنون میشم
    در سایتهای فارسی زبان که اصلا چیزی پیدا نکردم در مورد این موضوع

  37. سلام دوست من
    بسیار مفید و ارزشمند بود مطالب
    با تشکر

  38. سلام دوست عزیز خسته نباشید
    از نظر شما بهترین هاستینگ ایران کدوم هست خسته شدیم اینقدر هاست خریدیم و بعد درامد!
    تشکر

  39. به ماهم سر بزنید !
    proje honarmemar com
    خوشحال میشیم

  40. مرسی مفید بود
    شاد باشید

  41. سلام
    در افزونه EWWW Image Optimizer که فرمودید نیاز به اجرای تابع پی اچ پی exec این امنیتی که گفتید از طرف هاست اعمال میشه این کار ضرری به اون نمیزنه یعنی امنیت مهمتره یا نصب افزونه؟
    با تشکر

  42. با سلام ممنون
    شرکت جهان آب

  43. سرویس و نگهداری آسانسور

    تشکر ویژه دارم. بسیار آموزنده بود مطلبتون

  44. گروه آموزشی آنلاین ام ال ام

    با سلام و عرض ادب.
    ممنون از مطلب خوبتون.
    در بهبود سرعت سایتم خیلی کمکم کرد.

  45. طراحی سایت در شیراز

    این نکات مفید و کاربردی رو جای دیگه ای ندیده بودم . واقعا سپاس گذار

  46. طراحی وب سایت آژانس مسافرتی در شیراز

    اون نکته 3 واقعا راست میگه !! هاست خیلی خیلی حیاتیه

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.