ورود عضویت ویژه
بک لینک

10 تاکتیک افزایش سئو

12345
10 تاکتیک افزایش سئوبازبینی توسط 3zar در 19-08-1392امتیاز: 5.010 تاکتیک افزایش سئوچه اینکه یک طراح قالب وردپرس باشید و چه اینکه یک استفاده کننده حتما نیازمند یک سری ترفندها برای افزایش سئو سایتتون هستید که ما در ادامه به شما معرفی ...

چه اینکه یک طراح قالب وردپرس باشید و چه اینکه یک استفاده کننده حتما نیازمند یک سری ترفندها برای افزایش سئو سایتتون هستید که ما در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد پس با ما باشید.

10 تاکتیک افزایش سئو

۱ ساختار آدرس (URL) وب سایت خود را بهینه سازی کنید (استفاده از پیوندهای یکتای زیبا)

قبل از هرچیز می بایست ساختار آدرس سایت خود را تغییر دهید تا بصورت زیر نمایش داده نشود:

http://www.wpfarsi.com/?page_id=1

و در عوض بدین شکل باشند: http://www.wpfarsi.com/about . اینها را پیوند یکتای زیبا می نامند و اطلاعات بیشتری در مورد وب سایت شما در اختیار موتورهای جستجوگری مانند گوگل، یاهو و بینگ قرار می دهند.

حالا چگونگی ایجاد این پیوندها را به شما آموزش می دهیم. به بخش تنظیمات بروید و برروی پیوند یکتا کلیک کنید. سپس گزینه “ساختار سفارشی (دلخواه)” را انتخاب کنید و کد زیر را در آن وارد کنید (تنها آنچه پس از علامت “تساوی” آمده است را در فیلد بنویسید) :

[php]</pre>
ساختار دلخواه = /%postname%/
Category Base = category
Tag Base = tag
<pre>[/php]

2. بهینه سازی تصاویر مورد استفاده در مطالب

وقتی با استفاده از تصاویر و آیکون های زیبا و چشمگیر مطالب خود را زیبا میسازید، مردم بیشتر تمایل پیدا می کنند تا به وب سایت شما سر بزنند. برخی از افراد از جستجوگر فلیکر برای یافتن تصاویر جذاب استفاده می کنند.

همچنین توجه داشته باشید در هنگام قرار دادن تصاویر برای مطالب خود، حتماً عنوان و نام جایگزین را طوری انتخاب کنید که هم با محتوا و هم با تصویر تطابق داشته باشند.

۳٫ ارائه نقشه سایت برای گوگل

وقتی شما یک نمای کلی از آنچه در  سایت خود دارید را به گوگل ارائه می کنید، این موتور جستجوگر بسیار بهتر می تواند مطالب شما را مرور و ثبت کند. لازم به ذکر است که بهترین و کارآمدترین راه برای این ابزار بهینه سازی بسیار مفید، نصب افزونه Google XML Sitemaps می باشد. هر زمان شما مطلبی جدید در سایت اضافه می کنید، این افزونه بصورت خودکار نقشه سایت شما را بروزرسانی می کند.

۴٫ سفارشی سازی نامک مطالب

هنگامی که مطلب خود را می نویسید، فیلد نامک که دقیقاً در زیر عنوان مطلب قرار دارد، آدرس ابنترنتی مطلب را تعیین می کند.

هنگامی که بین کلیدواژه های آدرس وب سایت و توضیحات متا، عنوان، کلیدواژه و مطالب تطابق وجود داشته باشد، موتورهای جستجوگر بیشتر به سراغ وب سایت شما خواهند آمد.

۵٫ استفاده از کلیدواژه های پیوندهای داخلی برای مطالب

پیوندهای داخلی موثرترین راه حل برای معرفی مطالب وب سایت به گوگل می باشد و همچنین بهترین ابزار برای افزایش تعداد نمایش صفحات هستند، چرا که این پیوندها کاربر را به تماشای دیگر مطالب سایت شما دعوت می کند.

شما هم در مطالب خود از پیوندهای داخلی استفاده می کتید؟ از نظر فنی ارائه این پیوندها بسیار مهم و کلیدی است. استفاده از پیوندهای داخلی کمک شایانی به بالا بردن رتبه سایت می کند و در عین حال به کاربر این اجازه را میدهد تا به راحتی به مطالب مرتبط دیگر نیز دسترسی پیدا کند.

اجازه بدید تا یکی از قدرتمند ترین ابزار در زمینه ارتقاً ساختار پیوندهای داخلی را به شما معرفی کنم.

افزونه SEO Smart Links این امکان را به شما می دهد تا کلیدواژه های خاصی را برای صفحات و مطالب موردنظر تعریف و مرتبط نمایید. به عبارت دیگر، شما تنها به یک سطر متن نیاز دارید تا هر زمان عبارت یا کلمه ای خاص را در مطالب خود بکار بردید، بصورت خودکار پیوندی ایجاد می کند که به مطلب از پیش تعیین شده متصل می باشد.

۶٫ استفاده از کدهای معتبر Valid HTML/XHTML

در حقیقت دلایلی بسیاری وجود دارد که بواسطه آنها شما می بایست وب سایت خود را با استاندارهای کنسرسیوم جهانی وب معتبر نمایید.

  • به کمک معتبر سازی، وب سایت شما با تمام مرورگرهای موجود سازگاری خواهد داشت.
  • به کمک معتبر سازی، فهرست شدن در موتورهای جستجوگر بصورت بهتری صورت میگیرد.
  • معتبر سازی نشانه حرفه ای گری شماست.

قطعاً بهترین کار، معتبر سازی کد وبسایت با بخش اعتبار سنج W3C می باشد.

برای شروع تنها لازم است با نکات اولیه html آشنایی داشته باشید. به وبسایت W3C Validator بروید، سپس نام وبسایت خود را وارد کرده و راهنما را دنبال کنید تا راه حل های لازم برای مشکلات سایت خود را بیابید. متاسفانه بیش از ۹۹ درصد وب سایتهای فارسی زبان valid نیستند. اما شرکتهایی هستند که کار valid و معتبر ارائه می دهند.

۷٫ محوتیات وبسایت تان را به حافظه نهان بفرستید

وردپرس بر پایه php می باشد و صفحات را بصورت آنی ایجاد می کند. به بیان دیگر، در واقع صفحه اصلی شما وجود خارجی ندارد و هر بار که کاربر آن را باز میکند، صفحه ای جدید ایجاد می شود. وردپرس با یک دیتا بیس مملو از متغیرات مراجعه می کند، متغیرات شامل مطالب، عنوان مطالب، ابزاک های نوار جانبی و دیگر موارد موجود می باشد، سپس وردپرس این عناصر را در صفحه مورد نظر پیاده کرده و سپس بر مبنای تنظیمات از پیش تعیین شده صفحه را ایجاد می کند.

به کمک افزونه های WP Super Cache و W3 Total Cache  صفحه ایجاد شده بعنوان یک صفحه ثابت ذخیره می شود و در نتیجه نیازی به ایجاد صفحه جدید نیست و سرعت بارگذاری صفحه بیشتر می شود.

این افزونه ها، صفحات را تا زمان مشخص شده و یا تا زمانی که تغییراتی در صفحه ایجاد شود، ذخیره می کنند، این بدین معناست که نوشته ها و مطالب شما همواره به روز می باشند و همچنین از سرعت بارگزاری بالایی برخوردارند.

۸٫ افزونه WordPress SEO را نصب نمایید

شاید بتوان گفت این مورد، مهمترین نکته ایست که در زمینه بهینه سازی سایت میتوان بدان اشاره کرد.

در سایت خود به بخش افزونه ها بروید و بر روی “افزودن افزونه” کلیک کنید، سپس در قسمت جستجو افزونه  “Yoast SEO”  را بیابید.

پس از نصب افزونه آن را فعال کنید، سپس به بخش نوشته ها رفته بر روی افزودن نوشته کلیک کنید؛ در پایین صفحه فیلد هایی با عناوین “title” ، “Keywords” و “description” مشاهده خواهید کرد، برای بهره گیری از مزایای این افزونه، می بایست در مطالب خود حداقل دو فیلد آخر را تکمیل نمایید. البته این افزونه امکانات فراوانی دارد که می بایست از متخصصین بهره بگیرید.

۹٫ مطالب قدیمی را احیا کنید

هنر بازیابی مطالب قدیمی یعنی مطلبی که در گذشته، بطور مثال ۵یا۶ ماه قبل، منتشر شده را انتخاب کنید، بدان جانی تازه ببخشید و آن را دوباره منتشر کنید.

این کار کمک شایانی به بالابردن امتیار صفحات شما می کند؛ اگر می خواهید امتیاز مطالب شما روندی رو به رشد داشته باشد، بیخیال عنوان مطالب قدیمی و کم بازدید شوید. با اینکار شما برای صفحه ای که پیش از این لینک داشته است، موجی از لینکهای تازه را خواهید داشت. کافیست عنوان و تاریخ را کمی تغییر دهید (برای اولین قدم).

۱۰٫ ارائه لینک برای مطالب مرتبط

آخرین راهنمایی ما در زمینه نکات بهینه سازی سایت وردپرس، نصب و اجرای افزونه WordPress Related Posts می باشد. این افزونه  ۴ یا ۵ مطلب مرتبط با مطلب موردنظر را در انتهای صفحه نمایش “لینک” می دهد. استفاده از این افزونه دو مزیت را بدنبال دارد، ابتدا این که خوانندگان مطالب شما، براحتی با مطالب دیگر آشنا می شوند و دوم این که موتورهای جستجوگر  بشکل بهتری مطالب وب سایت را بررسی می کنند.

نکته پایانی اینکه، این افزونه مطالب مرتبط را بر اساس برچسب های تعریف شده برای هر مطلب تعیین انتخاب می کند.

در پایان توصیه می شود که برای سئو یا همان بهینه سازی سایت خود وقت بگذارید اما در نظر داشته باشید که سئوی بیش از اندازه و کار کردن بیش از حد روی سئوی سایت گاهی موجب کاهش امتیاز و بازدید و ورودی از موتورهای جستجو می شود.

QR: 10 تاکتیک افزایش سئو
مرجع : سزار وردپرس
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=23381

دیدگاه‌های کاربران یک نظر

  1. سلام من پیوند یکتا رو بر اساس ماه/سال تنظیم کردم وقتی مطلب ماه گذشته رو که اپدیت میکنم برای این که بیاد صفحه اول دوباره تاریخ انتشارشو به روز میکنم ماه در آدرس یکتا هم تغییر میکنه ,و ادرس قبلی 404 میشه چیکار باید بکنم که دیگه ماه یا حتی سال تغیر نکنه ؟
    کمک کنید ممنون

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.