ورود عضویت ویژه
بک لینک

تقویت پهنای باند

12345
تقویت پهنای باندبازبینی توسط 3zar در 13-08-1392امتیاز: 5.0تقویت پهنای باندحتما حداقل یک بار هم برای شما پیش آمده که در یک روز خاص بازدید سایتتان خیلی بالا رود و سپس با خطای Bandwidth Limit Exceeded مواجه شوید و یا ...

حتما حداقل یک بار هم برای شما پیش آمده که در یک روز خاص بازدید سایتتان خیلی بالا رود و سپس با خطای Bandwidth Limit Exceeded مواجه شوید و یا صفحه Account Suspended را مشاهده کنید وقتی با هاستینگ تماس میگیرید می گوید “استفاده از منابع سرور شما خیلی بالا بوده…” که این خطا به دلیل محدود بودن پهنای باند شما به مقداری مشخص و یا درخواست های زیاد به سرور به وجود می آید. پهنای باند به طور کلی توسط ارائه دهندگان هاست محدود می شود زیرا مشمول هزینه است؛ بنابراین به عنوان صاحب یک وبسایت باید مطمئن شوید که وبسایت شما از کمترین مقدار پهنای باند استفاده می کند تا از بسیاری از مشکلات بیشتر جلوگیری شود.

در این مقاله سعی شده تا مفیدترین نکات در مورد افزایش سرعت لود وردپرس با ذخیرۀ پهنای باند و کم کردن استفاده از منابع سرور و از طرفی داشتن یک وبسایت سریع، جمع آوری و خدمت شما عزیزان وردپرسی گفته شود.

467

از کدهای CSS به جای تصاویر در طراحی پوسته وردپرس استفاده کنید

تصاویر برای لود شدن، از پهنای باند زیادی استفاده می کنند. هم اکنون اگر نگوییم همه مرورگرها، اما نود درصدشان به طور قطع طرح های گرافیکی مانند box shadow و یا rounded border را به راحتی  نمایش می دهند؛ پس در صورت امکان سعی کنید به جای تصاویر از کدهای CSS بهره ببرید، زیرا این کدها بسیار کمتر از تصاویر از پهنای باند استفده می کنند.

همیشه از بهینه بودن تصاویر مطمئن شوید

اگرچه شما قادر هستید در بسیاری از مواقع از CSS به جای تصاویر استفاده کنید، اما همچنان تصاویر بخش مهمی از وبسایت شما را تشکیل می دهند. ولی زمانی که از تصاویر استفاده می کنید، باید از بهینه بودن آنها برای نمایش آنلاین اطمینان حاصل نمایید.

اگر از فتوشاپ استفاده می کنید، می توانید برای ذخیره تصویر از ”Save for web and devices” بهره بگیرید که به شما این امکان را می دهد تا بهترین کیفیت را با کمترین حجم تصویر داشته باشید.  راه حل دیگر استفاده از یک سرویس آنلاین برای کم کردن حجم تصویر اما بالا نگاه داشتن کیفیت آن است. یکی از این سرویس های بسیار مفید  Smush It می باشد.

حتما از کش وردپرس یا کش سرور استفاده کنید

حتما همه شما با عملی که کش انجام می دهد آشنایی دارید، اما برای دوستانی که در دنیای وب تازه کار هستند توضیح کوتاهی در این مورد می دهیم: کش کردن، عمل بازیابی اطلاعات از یک مخزن اطلاعات آماده (به نام “کش” )، به جای استفاده از resourceها یعنی کدهای تبدیل نشده (زمانی که اطلاعات یکسانی درخواست شود) می باشد. کد زیر فایل های .jpg و .gif و .swf را به مدت یک هفته کش می کند. برای فایل های دیگر شما می توانید cache life تنطیم کنید. برای مثال فایل های CSS و  JavaScript باید برای مدت زمان کمتری کش بشوند. کد زیر را در فایل .htaccess کپی کنید:

[php]

<filesmatch "\.(jpg|jpeg|png|gif|swf)$"="">
Header set Cache-Control "max-age=604800, public"
</filesmatch>

[/php]

از سرقت پهنای باند و hotlink شدن جلوگیری کنید

یکی از اعمال بد اما بسیار رایج در اینترنت hotlinking است؛ hotlinking چیست؟ بگذارید با یک مثال ساده توضیح دهیم: وبسایت A  یک تصویر را برای نمایش بر روی صفحه html هاست می کند. وبسایت B نیز قصد دارد دقیقا همان تصویری را که در وبسایت A موجود است را نمایش دهد. وبسایت B به تصویر وبسایت A  لینک می کند که با این عمل باعث می شود هر موقع که وبسایت B بارگزاری می شود، از پهنای باند A استفاده شود.

بنابراین شما نیز مانند هر فرد دیگری نمی خواهید پهنای باند خود را برای دیگران خرج کنید، درسته؟! برای جلوگیری از انجام این عمل زشت(!) می توانید لوگوی خود را بر روی تصاویر هک کنید و آدرس سایتتان را نیز در کنار آن بنویسید.

از Minify کردن برای فشرده سازی فایل های CSS و جاوااسکریپت استفاده کنید

Minify کردن در واقع امکانی است که به شما اجازه میدهد تا فایلهایی خاص را تا کمترین حد ممکن کوچک کنید و حجمشان را کاهش داده و سرعت لود آنها را بالا ببرید. وب سایتهایی وجود دارند که این کار را به صورت آنلاین انجام میدهند. یعنی فایل css معمولی شما را میگیرند و فایل کوچک شدۀ آنرا تحویلتان می دهند مثل این  سایت.

توجه داشته باشد که درون افزونه W3 Total Cache، اپلیکیشن Minify کردن وجود دارد.

برای هاست کردن فایل های بزرگ از وبسایت های هاستینگ بهره ببرید

اگر محتوای وبسایت شما به گونه ایست که مجبورید فایل هایی با حجم بالا هاست کنید (مانند ویدئوها، فایل های Psd فتوشاپ، تصاویر بزرگ و …) به طور قطع باید بر روی یک سرویس شخص ثالث تکیه کنید. با این کار، زمانی که فردی فایل مورد نظر را دانلود می کند از پهنای باند این سرویس به جای پهنای باند خودتان استفاده می شود.

QR: تقویت پهنای باند
مرجع : سزار وردپرس
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=23382

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.