ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> طراحی و توسعه وب >> پایگاه وردپرس >> آموزش وردپرس >> چگونه میتوانیم در وردپرس فایل های چند رسانه ای را با افزونه ها پنهان کنیم؟

چگونه میتوانیم در وردپرس فایل های چند رسانه ای را با افزونه ها پنهان کنیم؟

12345
چگونه میتوانیم در وردپرس فایل های چند رسانه ای را با افزونه ها پنهان کنیم؟بازبینی توسط رضافرخی(مدیر ارشد) در 05-07-1397امتیاز: 5.0چگونه میتوانیم در وردپرس فایل های چند رسانه ای را با افزونه ها پنهان کنیم؟شاید گاهی پیش آمده باشد که  خواسته باشید قابلیت دسترسی یک نوشته خاص رو برای همه نخواهید بدهید. برا یانجام این عمل وردپرس روش های ساده ای مثل گذاشتن کلمه ...

پنهان کردن فایل های چند رسانه ای خاص در وردپرس با افزونه ها

شاید گاهی پیش آمده باشد که  خواسته باشید قابلیت دسترسی یک نوشته خاص رو برای همه نخواهید بدهید. برا یانجام این عمل وردپرس روش های ساده ای مثل گذاشتن کلمه عبور روی نوشته ها رو امکانش رو فراهم کرده است. اما این روش دارای معیایبی هم هست و در صورتی که شما در نوشته عکس یا ویدئویی به کار برده باشید کاربران خواهند توانست با رفتن به صفحه مربوط به فایل های چند رسانه ای به آنها دسترسی داشته باشند.

در ادامه نوشته به شما می گوییم که چگونه این صفحات را فقط با یک خط کد یا نصب یک افزونه غیر فعال کنید.

پنهان کردن فایل های چندرسانه ای با استفاده از کد:

اگر یک ویرایشگر متن برروی سیستم خود دارید و قابلیت دسترسی به FTP سایت خود دارید خواهید توانست به راحتی و فقط با یک خط کد این مخفی سازی  می توانید انجام دهید.

برای همین شما باید از child theme ها بهره بگیرید برای انجام این عمل دو فایل با نام های image و video با فرمت php ایجاد کنید.

(در پابان دو فایل مثلimage.php و video.php ) باید داشته باشید.

سپس بعد از اتمام ساخت فایل ها این فایل ها را با ویرایشگر متنی که در سیستم دارید باز کنید و تک خط کد زیر را در آنها کپی و ذخیره کنید.

<?php wp_redirect(get_permalink($post->post_parent)) ; ?>

بدین ترتیب تنها کاری که باید انجام بدهید این می باشد که این دو فایل را به درون پوشه قالبی که برروی سایت شما فعال می باشد منتقل کنید.

بعد از اتمام این موارد هر زمان کاربری بخواهد به صفحه مربوط به یک تصویر برود به جای آن به صفحه مطلبی که تصویر در آن بکار رفته شده منتقل می شود. ولی اگر به FTP دسترسی ندارید یا تجربه این عمل را نداشته اید روش دیگری هم وجود دارد و آن هم نصب افزونه می باشد.

پنهان کردن فایل های چند رسانه ای خاص

پنهان کردن فایل های چند رسانه ای در وردپرس با افزونه:

برای این عمل لازم است افزونه Attachment Pages Redirect را از مخزن وردپرس دریافت و درون سایت خود نصب و فعال کنید.

بعد از نصب و فعال سازی این افزونه همه صفحاتی که به تصویر ربط دارد به صورت ریدایرکت 301 (دائمی) به صفحه نوشته ای که در آن بکار رفته است انتقال خواهد یافت و اگر تصویر به نوشته خاصی مربوط باشد آنرا به صورت ریدایرکت 302 (موقت) به صفحه اصلی سایت انتقال می دهد. این افزونه قسمت تنظیمات ندارد و بعد از نصب و فعال سازی شروع به فعالیت خود میکند.

لینک افزونه Attachment Pages Redirect در مخزن وردپرس

درصورتی که بتوانید شما این مخفی سازی را انجام دهید و حتی نوشته خود را با رمز امن کنید باز هم امکان درز کردن تصاویر و ویدئوهایی که در نوشته های  شما است وجود خواهد داشت.

راه هایی هست که شما قادر خواهید با استفاده از جاوااسکریپت و یا با بکارگیری از سرور دسترسی مستقیم به فایل ها و تصاویر و دانلود آنها را بگیرید. ولی باز هم نرم افزار ها و راههایی مانند نرم افزار های ضبط تصویر از صفحه دسکتاپ و… هستند که کاربر خواهد توانست با بکارگیری آن تصاویر و ویدئو های موجود در نوشته شما را ذخیره کند و بازنشر دهد.

هیچ روش صد در صدی برای جلوگیری از این مقوله وجود ندارد. اما شما با استفاده از این روش می توانید جلوی تعداد زیادی از کاربران که قصد بازنشر تصاویر و یا ویدئو های شما را دارند بگیرید و دسترسی عموم را به این موارد ببندید و درصد درز این مطالب را کمتر کنید.

منبع: سزار

QR: چگونه میتوانیم در وردپرس فایل های چند رسانه ای را با افزونه ها پنهان کنیم؟
مرجع : سزار
لینک کوتاه : https://3zar.ir/?p=26505

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

قبل از نوشتن دیدگاه به نکات مهم زیر توجه کنید


  • - دیدگاه‌هایی مانند: خوب بود، ممنون- سایت خوبی دارید- عالی بود و موارد مشابه تایید نمی‌شود.
  • - دیدگاه‌تان را فقط در رابطه با همین مطلب ثبت کنید، در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد.
  • - دیدگاه‌هایی که دارای نام‌های تبلیغاتی با هدف بک‌‌لینک گرفتن هستند تایید نمی‌شوند.