نسخه موبایل وبسایت ها چقدر برای گوگل اهمیت دارد؟
هم اکنون بالای 50 درصد از جستجو های گوگل توسط دستگاه های تلفن همراه انجام می شوند که این موضوع سبب می شود تا حساسیت گوگل برای سئوی وبسایت ها در فرمت ورژن موبایل نیز افزایش یابد.
Mobilegeddon
گوگل 2015 به صورت واضح و کامل الگوریتم Mobile-Friendly خود را معرفی کرد که اغلب آن را با نام Mobilegeddon می شناسند.
با معرفی این الگوریتم عملا رتبه بندی نتایج در دسکتاپ و موبایل متفاوت شد، به این معنی که هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی در دسکتاپ ممکن است نتایج متفاوتی با همان عبارت در موبایل مشاهده کنید.
تا پیش از این تاریخ موبایل فرندلی بودن سایت یک نکته مثبت و ارزش افزوده با تاثیر کم برای شما محسوب میشد ولی پس از آن گوگل بسیاری از سایت هایی که برای نمایش در موبایل مناسب نبودند را جریمه کرده و جایگاه آنها را در نتایج جستجو از طریق موبایل کاهش داد.
Mobile First Index
میزان رضایت کاربران از گوگل برای این موتور جستجو در صدر اهداف است از این رو الگوریتم های گوگل با ساسیت کاربر محور طراحی می شوند. این روز ها که گوگل کاربران زیادی دارد که از طریق تلفن همراه متصل می شوند قطعا لازم است تا الگوریتم های کاربردی در خصوص آنالیز ورژن های موبایل سایت ها جهت بررسی سئو و تعیین کیفیت داشته باشد.
تا قبل از معرفی Mobile First Index اگر کاربر از طریق دسکتاپ جستجو میکرد گوگل نسخه دسکتاپ سایت را معیار رتبه بندی قرار میداد و اگر از طریق موبایل جستجوی خود را انجام میداد ربات ها براساس نسخه موبایل سایت جایگاه آن را تعیین میکردند.
ولی با الگوریتم جدید در هر شرایطی نسخه موبایل سایت معیار گوگل برای تصمیم گیری در مورد جایگاه و ارزش یک صفحه خواهد بود.برای آنکه اطلاعات بیشتری در مورد این الگوریتم جدید و تاثیر آن بر رتبه بندی سایت ها داشته باشید پیشنهاد میکنیم مقاله الگوریتم Mobile First Indexرا مطالعه کنید.