ورود عضویت ویژه
بک لینک
خانه >> سئو و بهینه سازی، بخش جدایی‌ناپذیر یک وبسایت

سئو و بهینه سازی، بخش جدایی‌ناپذیر یک وبسایت

شاید شما نیز در مورد سئو و بهینه سازی سایت مطالبی خوانده و یا شنیده باشید. در این مقاله قصد داریم اهمیت سئو و بهینه سازی سایت و تاثیر آن در کسب و کار را برای شما بیان کنیم. اما پیش از شروع بحث سئو و بهینه سازی سایت ابتدا به موضوع اهمیت داشتن یک وبسایت در حوزه کسب و کار خود می‌پردازیم.

تاثیر وب سایت در کسب و کار

اگر شما کسب و کار آنلاینی راه اندازی کرده‌اید و به این موضوع معتقد هستید که کسب و کار شما نیازی به وبسایت ندارد و وجود یک صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام، برای کسب و کار شما کافی است، بهتر است کمی تجدید نظر کنید. وجود یک وبسایت برای کسب و کار آنلاین دقیقا در حکم یک مغازه برای یک کسب و کار آفلاین در دنیای حقیقی است و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار خود به نوعی می‌تواند حکم بروشورها یا تراکت‌های دنیای حقیقی را داشته باشند. داشتن یک وبسایت قدرتمند برای کسب و کارتان یک اعتبار محسوب می‌شود.

البته افرادی هستند که به خاطر بودجه کم و یا تخصیص بودجه ناکافی به این حوزه از کسب و کارشان، به دنبال طراحی سایت ارزان می‌گردند که بنابه تجربه چندین و چند ساله در این حوزه، باید بگوییم این یک اشتباه محض است…

نکته مهم دیگری که وجود دارد، شما با طراحی سایت و ایجاد آن در حوزه کسب و کار خود ابزارهایی را در اختیار خواهید داشت که با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانید از این ابزارها سود بجویید. یکی از مهم‌ترین این ابزارها سئو و بهینه‌سازی وبسایت می‌باشد.

سئو چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی دقیق از سئو داشته باشیم باید بگوییم، سئو (SEO) بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نظیر گوگل می‌باشد. سئو برای یک فرد معمولی اهمیت زیادی ندارد اما برای کسی که مالک سایت است، بسیار اهمیت دارد و برای او همه چیز است.

سئو و بهینه سازی سایت

در دنیای امروزی اکثر افراد جامعه برای رفع نیازهای خود به اینترنت و موتورهای جست و جو مراجعه می‌کنند و با سرچ کردن به دنبال راه حلی برای نیاز خود هستند از خرید کالا گرفته تا نیازهای خدماتی و حتی غذایی. اگر کمی نکته سنج باشید درمی‌یابید که تمامی کسانی که در حوزه خدمات شما به دنبال منبع و یا شرکت مطمئن برای رفع نیازهایشان هستند می‌توانند مشتری شما باشند اگر موتور جست و جو گر شما را به عنوان منبع مطمئن معرفی کند.

قرار گرفتن نام کسب و کار شما یا بهتر است بگویم نام سایت شما در رتبه‌های نخست صفحات نتایج موتورهای جستجوگر مانند گوگل بسیار ارزشمند است و در حقیقت این کار یک تبلیغ رایگان، هدفمند و بلند مدت است. یکی از خدمات سئو این است که ترافیک رایگان و هدفمند از سمت گوگل و دیگر موتورهای جستوجوگر به سمت سایت شما هدایت می‌شود.

سئو تبلیغات هدفمند

بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو، باعث می‌شود کسانی که به دنبال خدمات و یا محصولات کسب و کار شما هستند از طریق نتایج جستجو به سمت سایت شما جذب ‌شوند و چون این ترافیک به دست آمده از طریق جستجوی کلمات کلیدی است، این احتمال وجود دارد که بازیدکنندگان به مشتری بدل شوند.

به این دلیل سئو یک تبلیغات هدفمند محسوب می‌شود که کسانی وارد سایت شما می‌شوند که دقیقا به دنبال خدمات و یا محصولات شما هستند. کاربران با سرچ کردن یک کلمه و یا حتی جمله هدف و نیاز خود را به موتور جستوگر بیان می‌کنند و این موتورها بر همین اساس نتایجی را برای آن‌ها به نمایش می‌گذارد. به همین دلیل هم اگر شما در حوزه کسب و کار خود در نتایج ابتدایی قرار بگیرید احتمال اینکه آن کاربران مشتری شما شوند بسیار زیاد خواهد بود.

انواع سئو

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید از انواع سئو هستند. استفاده از ابزار سئو و تکنیک‌های آن برای جذب رضایت مشتری و رعایت نکته به نکته اصول سئو را سئو کلاه سفید می‌نامند و هدف از بهیه سازی سایت دقیقا استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سفید می‌باشد چرا که سئو کلاه سیاه با هدف فریب موتورهای جستجو با استفاده از ضعف آن‌ها فعالیت می‌کند و هر چند ماه یکبار موتورهای جست و جوگر این تکنیک‌ها را شناسایی کرده و اگر وبسایتی از تکنیک استفاده کرده باشد نمرات منفی برای سئو آن در نظر می‌گیرد.

به طور کلی ترافیک حاصل از نتایج موتورهای جستجو یکی از بهترین روش‌های جذب بازدیدکننده و مشتری برای سایت به شمار می‌رود و می‌تواند باعث موفقیت کسب‌ و ‌کار آنلاین شود پس برنامه ریزی و استراتژی اصولی و مناسب در این زمینه را برای کسب و کار خود فراموش نکنید.

متاوب با داشتن مجموعه متخصص در حوزه آنلاین مارکتینگ، تمام مسیر را از طراحی سایت تا سئو و خدمات بازاریابی اینترنتی با شما همراه خواهد بود.